هوشمندسازي شبكه‌هاي توزيع و نظارت توسط شركت‌هاي دانش بنيان

سرویس کرمانشاه _ بهزاد باباخانی با تأكيد بر تقويت زيرساخت‌هاي نظام توزيع براي حركت به سمت هوشمندسازی شبکه نظارت بر زنجيره تأمين تا مصرف، از تداوم نظارت مستمر بر بازار در ايام نوروز و ماه مبارك رمضان خبر داد.

به گزارش کردپرس؛ «بهزاد باباخاني» در جلسه اقدام مشترك تنظيم بازار استان؛ با اشاره به نامگذاري سال جديد به نام "تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین"، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي با درايت و هوشمندي چندين سال است كه به اقتصاد و توليد توجه ويژه دارند كه ناشی از اهمیت این مقوله در رشد و تعالی ایران اسلامی و بهبود زندگی مردم دارد.

وی روند بهبود ساز و كارهاي كنترل قيمت ها و هوشمند سازي نظارت ها براساس ابزارها و سياست هاي تنظيم بازار از توليد تا توزيع را راهبردي موثر براي تحقق اهداف برشمرد و گفت: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان روند كنوني نظارت بر بازار به صورت دقيق و مستمر، تداوم خواهد داشت تا قیمت کالاهای ضروری و اقلام پرمصرف سبد خانوار افزایش نداشته باشد.

معاون اقتصادي استاندار با اشاره به اهمیت تولید در تنظیم بازار گفت: تقویت بخش تولید با پوشش خلاهای بخش عرضه به تنظیم بازار و در نهایت کنترل تورم کمک می کند.

وي افزود: توجه ويژه به اقتصاد دانش بنيان در تنظیم بازار بسيار مهم است و می توان با هوشمندسازی توزیع و نظارت اقلام و کالاها با دقت بیشتری بر بازار کنترل داشت.

باباخاني در اين نشست كه آخرین وضعيت تغییرات قیمت‌ها در بازار بر اساس گزارش دستگاه هاي اجرايي بررسي شد؛ تصريح كرد: با وجود پیک مصرف و افزایش تقاضا در ايام پايان سال وضعيت بازار با آرامش نسبي همراه بود و البته نظارت ها در مقطع فعلي نيز به صورت ميداني افزايش خواهد يافت.

وي حمايت از طرح ها و پروژه هاي توسعه اي دانش بنيان و كسب و كارهاي نوپا و دانش محور را در اولويت برنامه هاي اقتصادي استان در سال جاري اعلام كرد و گفت: نهادينه سازي اقتصاد دانش بنيان راهكار اصلي توسعه پايدار و ايجاد اشتغالزايي با رويكرد كاهش هزينه ها، افزايش بهره وري و بهره مندي از دانش فني در توليد كالا و خدمات است.

باباخاني در ادامه ظرفيت هاي بي بديل و بي نظير استان را در عرصه هاي كشاورزي و صنعت را تشريح كرد و گفت: بايد در تمامي بخش ها به دنبال رفع خلاء هاي توليد در استان باشيم و با آينده نگري و برنامه ريزي دقيق بر شيوه توليد برخي كالاها و اقلام نظارت هوشمند و مستمر داشته باشيم تا ضمن مديريت تقاضا امكان توليد محصول در فصل مناسب براي تنظيم بازار فراهم شود.

وي همچنين يادآور شد: دستگاه هاي ذيربط وظيفه دارند در راستاي هوشمندسازي شبكه هاي توزيع و نظارت بر كالاها با استفاده از ظرفيت شركت هاي دانش بنيان استفاده و اقدامات و برنامه هاي خود را دنبال كنند.

کد خبر 29765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha