اعضای HDP و شهروندان کرد شرکت کننده در جشن نوروز در ازمیر بازداشت شدند

سرویس ترکیه - نیروهای پلیس ترکیه در حمله به خانه های شهروندان کرد در مناطق کردنشین ازمیر و تکیرداغ، بسیاری از اعضای HDP و شهروندان شرکت کننده در مراسم نوروز را بازداشت کردند.

به گزارش کردپرس، در حمله بامدادی نیروهای پلیس به خانه های اعضای حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، و شهروندان کردی که در جشن نوروز در ازمیر شرکت کرده بودند، بسیاری از آنان بازداشت شدند. نیروهای پلیس همچنین تعدادی از شهروندان کرد از جمله دو تن از رؤسای حزب کارگر (TİP)، و حزب زحمتکشان ترکیه (EMEP)، را در تکیرداغ بازداشت کردند.

بنا بر خبر مزوپوتامیا، نیروهای پلیس با حمله به خانه های اعضای HDP و شهروندان کرد در مناطق مِنِمِن، بوجا، توربالی، بایراکلی، و کوناک که عمده شهروندان کرد ساکن ازمیر در این مناطق زندگی می کنند، بسیاری از آنها را بازداشت کردند. این افراد که به دلیل شرکت در مراسم نوروز در میدان گوندوغلو (طلوع آفتاب) بازداشت شده بودند، به اداره امنیت ازمیر منتقل شدند. نیروهای پلیس حکم بازداشت 59 تن از شهروندان کرد را در دست داشتند که موفق به بازداشت 45 تن از آنها شدند.

نیروهای پلیس در تکیرداغ نیز با حمله به بسیاری از خانه های شهروندان شرکت کننده در مراسم نوروز، دست کم 10 نفر از آنها را بازداشت کردند. در میان اسامی بازداشت شده ها نام اسماعیل اوزتورک رئیس استانی حزب کارگر شاخه تکیرداغ، و اردال کوچر رئیس استانی حزب زحمتکشان شاخه چورلو به چشم می خورد. این افراد به دلیل دادن فراخوان برای شرکت در مراسم نوروز، به اتهام تبلیغ برای سازمان تروریستی بازداشت شده و به ادره امنیت تکیرداغ منتقل شدند.

کد خبر 29632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha