بازدید ٦١١ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان

سرویس کردستان - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: از آغاز تعطیلات نوروز امسال تاکنون بیش از ٦١١ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.

به‌ گزارش کرد پرس، یعقوب گویلیان گفت: امسال براساس تمهیدات صورت گرفته و برنامه‌ریزی مناسب، زمینه فعالیت بیش از پیش گردشگری برای مهمانان نوروزی در کردستان فراهم شد.

وی افزود: از آغاز تعطیلات نوروزی تا چهارم فروردین‌ماه، بازدید 611 هزار و 389 نفراز جاذبه‌های گردشگری استان اعم از تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، فرهنگی و... ثبت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: در این مدت نیز ١١٥ هزار و ٢٣٢ نفر مسافر و گردشگر در مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز استان و همچنین سایر مراکز اقامتی اسکان داده شده‌اند.

گویلیان ادامه داد: تمام امکانات برای خدمات‌دهی مسافران و گردشگران نوروزی بکار گرفته شده و امسال بنا بر دستور وزارت میراث‌فرهنگی هیچ‌گونه افزایش نرخی در اماکن اقامتی نداشته‌ایم.

وی همچنین از توزیع بیش از ٥٨ هزار نسخه نقشه، بروشور و کتابچه راهنمای گردشگری بین مهمانان نوروزی استان خبر داد و یادآور شد: اقلام تبلیغاتی در ایام نوروز برعهده اعضا ستاد اجرایی خدمات سفر در مبادی ورودی شهرها بوده که قدردان زحمات و تلاش آن‌ها هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: اطلاعرسانی دقیق و آگاهی‌بخشی به مهمانان نوروزی از مولفه‌های توفیق ستاد سفرهای نوروزی استان در ساماندهی اسکان مسافران بوده است.

گویلیان گفت: استان کردستان از لحاظ آمادگی برای پذیرایی و خدمات‌دهی به مسافران نوروزی در سطح بالایی قرار دارد و امیدواریم بتوانیم میزبان خوبی برای گردشگران باشیم.

اسکان مسافران نوروزی سنندج در 25 اقامتگاه بوم‌گردی

وی همچنین از اسکان مسافران و گردشگران نوروزی در 25 اقامتگاه‌ دارای مجوز و فعال در سنندج خبر داد و اظهار کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی سنندج به‌دلیل دارا بودن معماری بومی و سنتی، مکانی آرام و بکر برای استراحت و گذراندن تعطیلات نوروزی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه تعدادی از این اقامتگاه‌ها به عنوان جاذبه طبیعی و فرهنگی مورد هدف گردشگران است که از آن استفاده می کنند، افزود: با آغاز فصل سفرهای نوروزی، نظارت‌ها بر فعالیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی افزایش یافته به‌طوری که حداقل یک بار در هفته مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرند.

گویلیان افزود: امیدواریم با همکاری بخش خصوصی خدمات خوبی به گردشگران داخلی وخارجی ارائه دهیم و امکان سفری ایمن و زیبا را برای آنها فراهم کنیم.

کد خبر 29622

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha