احتمال توسل کردهای عراق به متحد دیگری به جز آمریکا

سرویس جهان- اندیشکده واشنگتن برای سیاست خاورمیانه به دولت آمریکا هشدار داد اگر نقش خود در روابط با کردهای عراق را اصلاح نکند، ممكن است کردها ابرقدرت دیگری را به جای آمریکا برای محافظت از خود انتخاب کنند.

به گزارش کردپرس اندیشکده واشنگتن برای سیاست خاورمیانه معتقد است آمریکا در ارتباط خود با اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق نقش متعادل و متناسبی ایفا نکرده است و لازم است به تجدیدنظر در این مورد اقدام کند.

این اندیشکده اشاره کرده است که دولت آمریکا نتوانسته در مقابل خطراتی که اقیلم کردستان عراق را تهدید می کند از کردهای عراق محافظت کند. به همین دلیل، هم پیمانی میان اربیل و واشنگتن خطر افتاده است.

در یادداشت منتشر شده از سوی این اندیشکده هشدار داده شده است که اقلیم کردستان عراق ممکن است به دنبال متحد دیگری به جای آمریکا باشد.

همچنین توصیه شده است که آمریکا و ائتلاف مبارزه با داعش، به عنوان همپیمانان اقلیم کردستان عراق، باید به این منطقه در ایجاد ثبات رشد و توسعه دموکراسی کمک کنند،

اندیشکده واشنگتن همچنین معتقد است که دولت آمریکا نقش خود را به عنوان میانجی میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق به خوبی ایفا نکرده است. بنابراین، باید با استفاده از ابزارهای سیاسی برای بهبود روابط میان کردها و دولت مرکزی عراق تلاش کند.

از نظر این اندیشکده، دولت آمریکا در قبال متحدان خود در خاورمیانه به ویژه کردها متعهد نبوده است همچنین آنها را در مسائل و اختلافات خود با کشورهای خاورمیانه درگیر کرده است که نتیجه‌ای جز ایجاد مشکلات برای این متحدان به ویژه کردها نداشته است.

این اندیشکده به دولت بایدن توصیه کرده کردهای عراق را درگیر مسائل و مشکلات خود در خاورمیانه نکند و از این طریق ثبات اقلیم کردستان را به خطر نیندازد.

کد خبر 29617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha