شهرداران انتصابی حکومت مجری نابودی کردستان هستند

سرویس ترکیه - شهردارهای منتخب HDP در دیاربکر در سالگرد برکناری شان اعلام کردند که شهردارهای انتصابی حکومت را به رسمیت نمی شناسند.

به گزارش کردپرس، اعضای هیأت مدیریت محلی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در سالگرد برکناری شهرداران این حزب و جایگزین کردن آنها با شهردارهای انتصابی از سوی حکومت، با برگزاری نشستی اعلام کردند که شهرداران انتصابی حکومت را به رسمیت نمی شناسند.

به نوشته مزوپوتامیا، زیاد جیلان شهردار مشترک HDP استان دیاربکر، و دیگر شهردار های برکنار شده، در سالگرد انتصاب شهردارهای حکومتی به جای شهردارهای منتخب مردم در شهرهای اگیل (Eğil)، لیجه، ارگانی و سیلوان، در استان دیاربکر، در ساختمان استانی HDP گرد هم آمدند.

طارق مرجان، شهردار مشترک لیجه که از سوی حکومت برکنار شده و جای او به یک شهردار از سوی حکوممت منصوب شده بود، با شرکت در این نشست گفت خواست مردم کرد از سوی منصوبان حکومت نادیده گرفته شده است. مرجان با توصیف دولت AKP-MHP به عنوان «شر سازمان یافته» گفت: «شهرداری ها به پاسگاه پلیس تبدیل شده و ارتباط آنها با مردم قطع شده است. حزب AKP که به دشمن دموکراسی و دولت سازمان یافته برای همه شرارت ها بدل شده است، تلاش می کند با نهادینه کردن فاشیسم نفس کردها را قطع کند. ما به عنوان نمایندگان منتخب مردم به کار خود ادامه خواهیم داد. مبارزه ما با بی عدالتی حکومت ادامه خواهد یافت.»

مرجان با بیان اینکه شهرداری ها در دوره منصوبین حکومت تبدیل به پایگاه رانت شده اند، گفت: «شهردارهای منصوب حکومت از ابتدا با هدف قرار دادن دستاوردهای کردها و هر آنچه که مربوط به کردستان است، مجری سیاست های انکار کردها از سوی حکومت و تخریب کردستان بوده اند. از روزی که این افراد از سوی حکومت منصوب شده اند منابع شهرداری های کردستان به جای استفاده به نفع مردم به حامیان حکومت اهدا شده است.»

کد خبر 29579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha