۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹
حلبچه; شهر فراموش شده

سرويس جهان- برخی مقامات شهر حلبچه از اینکه دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق، از ارائه خدمات به قربانیان و بازماندگان شهر حلبچه اهمال کرده اند، گله دارند.

به گزارش کردپرس, شهروندان حلبچه امسال برای اولین بار و در اعتراض به عدم خدمات‌رسانی اربیل و بغداد، از شرکت در مراسم سالگرد بمباران شیمیایی این شهر توسط رژیم صدام حسین, که از سوی دولت اقلیم کردستان تدراک دیده شده بود، خودداری کردند.

لقمان عبدالقادر، رییس جامعه قربانیان شیمیایی حلبچه در مصاحبه با نشریه آمریکایی المانیتور علت اعتراض شهروندان این شهر را عدم توجه اربيل و بغداد به وضعیت شهر و قربانیان حمله شیمیایی عنوان کرده اند.

او تأکید کرد که مردم این شهر قربانی جنایت شده اند. مجروحان به درمان نیاز دارند و شهر نیز به خدمت رسانی و توجه دولت نیاز دارد.

نوخشه ناصح، شهردار این شهر نیز به المانیتور گفت: مردم این شهر قربانی یک جنایت هستند و مصیبت زیادی کشیده اند. وقت آن رسیده است که به مردم این شهر واقعا خدمات‌رسانی شود.

داستان جسیم، پژوهشگر موسسه آلمانی مطالعات جهانی نیز تأکید کرد در شهر حلبچه نه سرمایه گذاری صورت گرفته و نه شغلی ایجاد شده است.

بر اساس گزارش المانیتور، برخی نمانیدگان پارلمان اقلیم کردستان عراق نیز به حرکت اعتراضی مردم حلبچه پیوسته اند.

شهردار این شهر ضمن اذعان به بی توجهی دولت اقلیم کردستان، ابراز خوشبینی کرد دولت اقلیم کردستان در آینده توجه بیشتری به قربانیان و شهرداشته باشد.

کد خبر 29539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha