در برابر جنگ افروزی حکومت، ما همچنان بر صلح پافشاری می کنیم

سرویس ترکیه - پروین بولدان و مدحت سنجر رؤسای مشترک HDP با انتشار بیانیه ای از شرکت کنندگان در مراسم نوروز تشکر کردند.

به گزارش کردپرس، پروین بولدان و مدحت سنجر رؤسای مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با انتشار بیانیه ای به مناسبت عید نوروز، از همه مردم شرکت کننده در جشن های پاسداشت نوروز در شهرهای مختلف ترکیه تشکر کردند.

در این بیانیه که در سایت رسمی HDP منتشر شده آمده است:

«در زمانی که ظلمات بر ترکیه مسلط شده است، جامعه محکوم به فقر و گرسنگی است، سیاست جنگ افروزی و خشونت هر روز بیش از پیش عمیق می شود و حکومت برای تضمین آینده خودش، کشور را به ورطه نابودی کشانده است؛ ما همچنان بر تقاضای صلح در برابر سیاست جنگ افروزی حکومت، نشان دادن راه حل برای مسئله کرد با ایمان و قاطعیت، اعلام وفاداری به اعلامیه دلمه باغچه، و اعتراض به شکنجه و انزوای اجباری در زندان ها، و مذاکره و گفتگو برای یافتن راه حل برای مسئله کرد پافشاری می کنیم.

ما خواهان اثبات این هستیم که حمله ها، گروگان گیری ها، تشکیل پرونده های قضایی برای انحلال حزب، توطئه های سیاسی، غصب اراده مردم، کودتاهای سیاسی، و انکار و نادیده گرفتن مسئله کرد، هرگز نمی توانند موجب پیروزی حکومت شوند.

همبستگی مردم برای احقاق حقوق و منافع ملی، یک انتخاب نیست، یک وظیفه است و همه ما در این زمینه مسئولیت داریم.

ما بر افسانه نوروز، سنت مقاومت کاوه آهنگر برای تغییر آینده ایمان داریم...

از گِوِر تا چاناق قلعه، از از وان تا استانبول، از آمد تا ازمیر، از ایغدیر تا دنیزلی، از جزیر تا چوکوروا، از همه مردم به ویژه مردم کرد که کشور را با آتش نوروز گرم و روشن می کنند، و از ۷ تا ۷۰ ساله مقاومت می کنند، تشکر می کنیم.

ما بیش از هر زمان دیگری امیدوار، مشتاق و مصمم هستیم که با قدرتی که از مردم خود در جشن های باشکوه نوروز می گیریم، رشد کنیم و در این مبارزه پیروز شویم. یک بار دیگر نوروز پیروز باد.»

کد خبر 29486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha