سكه های ساسانی در تخت سلیمان تكاب  نمایش داده می شود

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی تکاب گفت: برای اولین بار در ایام نوروز سکه های پادشاهان ساسانی در مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان به نمایش گذاشته می شوند

به گزارش خبرنگار کردپرس،امیر مطلوبی با اعلام این مطلب اظهار کرد: این سکه ها ۵۰ عدد هستند که با تاریخ تخت سلیمان مرتبط بوده و برای اولین بار در ایام تعطیلات نوروزی در مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان به نمایش گذاشته می شوند.

او ادامه داد: نمایش ویژه سکه های پادشاهان ساسانی، برگزاری نوروزگاه و آئین های سنتی و آداب و رسوم، برپایی بایرام سوفراسی، نمایشگاه صنایع دستی، غرفه مردم شناسی و مراسمات ویژه استقبال از گردشگران تکاب علی الخصوص استقبال از اولین مهمان نوروزی قرن جدید تخت سلیمان از جمله برنامه های پایگاه میراث جهانی تخت سلیمان است که در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

اثر ثبت شده جهانی "تخت سلیمان"، بزرگ‌ترین مرکز آموزشی، مذهبی، اجتماعی و عبادتگاه ایرانیان در قبل از اسلام به‌شمار می‌رفت؛ اما در سال ۶۲۴ میلادی و در حملهٔ هراکلیوس، امپراتور رومیان به ایران، تخریب شد.

این مجموعه منحصربه‌فرد و خارق‌العاده که ۳۰۰۰ سال قدمت دارد و نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، از جاهای دیدنی آذربایجان غربی به شمار می‌آید و در شهر تکاب قرار دارد.

میراث جهانی تخت سلیمان شامل بخش‌های مختلفی مثل آتشکده آذرگشنسب، ایوان خسرو، معبد آناهیتا، آتشگاه‌های کوچک و... می‌شود.

کد خبر 29386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha