عضو فراکسیون دولت قانون: توافق بر سر انتخاب نخست وزیری ارتباطی به تفاهم بر سر رئیس جمهور ندارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق تأکید کرد توافق بر سر انتخاب جعفر صدر به عنوان نامزد نخست وزیری عراق هیچ ارتباطی با تفاهمات بر سر پست ریاست جمهوری ندارد و موضوع نخست وزیری، فقط به جریانات شیعه ارتباط دارد و مسأله ریاست جمهوری نیز فقط مختص احزاب کرد است که باید قبل از برگزاری نشست مجلس برای انتخاب رئیس جمهور، در این باره تصمیم نهایی بگیرند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "عارف حمامی" در این باره گفت: مرتبط دانستن انتخاب جعفر صدر با موافقت ائتلاف سه گانه با انتخاب مجدد برهم صالح به عنوان رئیس جمهور عراق، اشتباه است، به ویژه اینکه هر پرونده از پرونده دیگر کاملا جداست.

عارف حمامی افزود: توافق درباره انتخاب جعفر صدر به عنوان نخست وزیر جدید عراق موضوعی است که فقط به جریانات شیعه ارتباط دارد و به هیچ وجه نمی توان آن را به موضوع کردها ارتباط داد.

این عضو ائتلاف دولت قانون تصریح کرد: موضوع انتخاب رئیس جمهور فقط به کردها ارتباط دارد و فراکسیون های سیاسی از جریانات کرد خواسته اند بین خودشان درباره پست ریاست جمهوری، تصمیم نهایی بگیرند تا درباره نامزدهای نهایی ریاست جمهوری، رأی گیری شود؛ به ویژه اینکه حزب دمکرات کردستان، با انتخاب مجدد برهم صالح مخالفت می کند.

عارف حمامی خاطرنشان کرد: رایزنی اکثر ائتلاف ها با هدف دستیابی به نتیجه نهایی قبل از برگزاری نشست انتخاب رئیس جمهور، ادامه دارد.

کد خبر 29373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha