استاندار آذربایجان غربی: مردم تکاب باید از ثروت معادن بهره مند شوند

سرویس آذربايجان غربى- استاندار آذربایجان غربی گفت: معادن غنی تکاب که متعلق به انفال و حاکمیت است، باید به ثروت تبدیل شده و مردم این شهرستان از این ثروت بهره مند شوند تا مشکل بیکاری و اشتغال رفع شود. همچنین معادن باید به مسئولیت های اجتماعی و وظایف قانونی عمل کنند تا بخشی از ضررها و خسارت های زیست محیطی به منطقه جبران شود.

به گزارش کردپرس، محمد صادق معتمدیان در جریان سفر به تکاب در جمع صمیمی مردم تخت سلیمان در مسجد جامع این شهر افزود: حضور میدانی آیت الله رئیسی از ابتدای دولت سیزدهم در شهرها و بخش های مختلف در جهت تحقق عدالت اجتماعی و رسیدگی به مشکلات مردم است و ایشان شبانه روز برای حل مشکلات کشور در تلاش هستند از این رو همه مدیران و مسئولان ملزم هستند برای توسعه مناطق کشور و حل مشکلات مردم شبانه روز کار کنند.

او با بیات اینکه یکی از موضوعات جدی مورد تاکید دولت سیزدهم محرومیت زدایی از مناطق و روستاها است اضافه کرد: تلاش می کنیم با احصا مسائل و مشکلات شهرستان ها و با برنامه ترکیبی و استفاده از ظرفیت های دولت، بخش خصوصی، نیروهای مسلح و نهادهای خدمات رسان و اولویت بندی نیازها، شهرهایی که از امکانات رفاهی کمتری برخوردار هستند را ارتقا دهیم و در این زمینه مصمم هستیم با همکاری دستگاه های دولتی، نمایندگان مجلس، افراد خیر و نهاد حاکمیتی کنند سرعت خدمت رسانی به مردم را افزایش دهیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این استان یکی از استان های پرظرفیت کشور است و هر ۱۹ شهر استان مزیت های نسبی دارد که زمینه ساز توسعه همه جانبه استان می شوند ادامه داد: شهرستان تکاب نیز از شهرهای برخوردار با مواهب و نعمت های الهی فراوان است و معادن غنی این شهرستان که متعلق به انفال و حاکمیت است و باید به ثروت تبدیل شده و مردم این شهرستان از این ثروت بهره مند شوند.

معتمدیان با تاکید بر اینکه تکاب یکی از قطب های مهم معدنی کشور است و مردم باید از این نعمت ها بهره مند شوند، اضافه کرد: علاوه بر اکتشاف و استخراج باید مسئله فرآوری و ایجاد صنایع جانبی به منظور ایجاد چرخه ها اشتغال و توسعه در تکاب راه اندازی شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه معادن پیشران توسعه استان و تکاب است گفت: مشکل بیکاری و اشتغال که از مطالبات به حق مردم است می تواند با مشارکت فعال معادن و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه رفع شود

او ادامه داد: توجه به مسائل زیست محیطی و رعایت مسائل بهداشتی و حفظ سلامتی مردم از الزامات سرمایه گذاری در شهرستان تکاب است و در این زمینه حتما نظارت های خود را ارتقا می دهیم .

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه اکنون تکاب دچار خام فروشی مواد معدنی شده و ثروت خام از منطقه خارج می شود اظهار کرد: اگر بنا است در بخش معادن تکاب سرمایه گذاری شود باید علاوه بر استخراج و اکتشاف در تکاب فراوری مواد معدنی هم انجام و از خام فروشی پرهیز شود.

معتمدیان افزود: معادن مسئولیت های اجتماعی و وظایف فانونی خود که از مطالبه های جدی مردم است عمل کنند تا بخشی از ضررها و خسارت های زیست محیطی به منطقه جبران شود.

او گردشگری را نیز از مهمترین مزیت های شهرستان تکاب عنوان کرد و افزود: تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سرمایه گذاران در حوزه بوم گردی و ایجاد کمپ های گردشگری هستند قرار می گیرد.

کد خبر 29325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha