عدم تلاش اعراب برای حل اختلافات  کردها بر سر پست ریاست جمهوری عراق

سرویس جهان- دو مقام حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی می گویند یکی از علل عدم رفع اختلافات این دو حزب بر سر پست ریاست جمهوری عراق، عدم مداخله جدی طرف های دیگر از جمله احزاب عرب عراق برای حل این مسئله بوده است.

به گزارش کردپرس، با وجود این که تنها چند روز تا رای گیری برای تعیین رئیس جمهور بعدی عراق باقی مانده و این پست برای کردها کنار گذاشته شده است، دو حزب حاکم و اصلی اقلیم کردستان یعنی دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی نتوانسته اند بر سر تعیین نامزد مشترک برای معرفی با مجلس عراق به تفاهم برسند. به همین دلیل، هر کدام نامزد خاص خود را تعیین کرده اند.

دو مقام ارشد از این دو حزب معقدند طرف های سیاسی دیگر در صحنه سیاسی عراق، تلاشی جدی برای میانجیگری میاناین دو حزب کردی برای حل این مسئله انجام نداده اند.

شوان محمد طاها، از مقامات ارشد حزب دموکرات کردستان عراق در این باره به وبسایت خبری المانیتور آمریکا گفته است مداخله جدی در این خصوص صورت نگرفته است البته حزب اتحادیه میهنی می خواهد مداخلات و گفتگوها در راستای منافع این حزب باشد.

البته او ادعا کرده است که آن طور که گفته می شود، پست ریاست جمهوری عراق منحصرا به اتحادیه میهنی واگذار نشده است بلکه این پست به تمام تشکل های سیاسی کرد تعلق دارد. بنابراین، پارلمان عراق باید با رای خود به این اختلاف پایان دهد.

ریزان شیخ دلیر، از مقامات ارشد حزب اتحادیه میهنی نیز به الماینتور گفته است هیچ مداخله جدی؛ نه از طرف احزاب عرب سنی و نه از طرف احزاب عرب شیعه، برای نزدیک کردن گروه های کردی به یکدیگر صورت نگرفته است.

او افزود: آنچه که بیان شده صرفا ابراز تمایل آنها و تلاش برای حل این مسئله بوده است.

او ادعا کرد که اگر هم تلاش هایی برای میانجیگری صورت گرفته ، بیشتر در راستای عدم دست یابی اتحادیه میهنی به پست ریاست جمهوری عراق بوده است.

کد خبر 29295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha