فرهنگ کارآفرینی و مهارت‌آموزی باید جایگزین مدرک گرایی و پشت میزنشینی شود

سرویس کرمانشاه € بهمن امیری مقدم، تفکر پشت میزنشینی و غفلت از مهارت آموزی را عامل بیکاری مزمن در کرمانشاه دانست و گفت: تفکر اقتصادی و مهارت آموزی در محیط‌های دانشجویی و دانش آموزی بابد تقویت شود.

به گزارش کردپرس؛ استاندار کرمانشاه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه و دیگر مدیران عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: نشست‌های اداری باید برای کارآفرینان و تولیدکنندگان امیدآفرین و راهگشا باشند و گرنه برگزاری این جلسات هیچ دستاوردی برای مردم ندارد.

وی سال ۱۴۰۱ را سال بسترسازی برای شکوفایی تولید و اشتغال در کرمانشاه دانست و گفت: کارگروه دایمی اشتغال و سرمایه گذاری به منظور تسهیل‌گری و رفع موانع در مسیر تولید و اشتغال باید در تمامی دستگاه‌ها و ادارات تشکیل شود.

مدیر ارشد استان یادآور شد: کار و اشتغال و رفع موانع تولید و سرمایه گذاری باید تبدیل به دغدغه دائمی مدیران شود.

وی با تاکید بر ضرورت تکریم سرمایه‌گذاران، گفت: فرهنگ تشکر از کارآفرینان در بین ادارات و دستگاه‌ها باید جایگزین حسادت‌ها و مانع تراشی‌ها شود.

امیری مقدم در بخش دیگری از سخنانش تفکر پشت میز نشینی و غفلت از مهارت آموزی را عامل بیکاری مزمن در کرمانشاه دانست و گفت: باید فکر اقتصادی در محیط های دانشجویی و دانش آموزی تقویت شود و همزمان با پایان دوران تحصیل، هر جوان یک مهارتِ کاربردی و اشتغال آفرین را هم فراگرفته باشد.

وی همچنین تاکید کرد علاوه بر تدوین سند یکساله اشتغال، ضرورت دارد سند چهار ساله
اشتغال استان با تفکیک سهم هر دستگاه، همراه با شرح اولویت‌ها و وظایف مربوطه نیز تدوین شود‌.

استاندار کرمانشاه پیرامون سهم بانک های خصوصی و دولتی در بخش تولید گفت: کارگروه اقتصادی باید این سهم ها را مشخص کند و بر نحوه در اختیار قرار دادن آن برای کارآفرینان، نظارت کند.همچنین سهم اتاق بازرگانی از جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی باید کاملا مشخص و قابل نظارت و پیگیری باشد.

کد خبر 29224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha