دیوان شعر میرزا لطف‌الله جوانرودی منتشر شد

سرویس کرمانشاه - دیوان اشعار «میرزا لطف الله سعیدی جوانرودی»، برای نخستین بار منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش کردپرس، این کتاب توسط «غفار ابراهیمی» از شهرستان جوانرود گردآوری و تدوین و توسط انتشارات ماپریس این شهرستان منتشر شده است.

دیوان شعر میرزا لطف الله سعیدی در ۳۷۱ صفحه تدوین و گردآوری و بیش از چهار هزار بیت شعر را در خود جای داده است.

میرزا لطف الله در سال۱۳۰۰ هجری شمسی در روستای ساروخان در چهار کیلومتری جوانرود چشم به جهان گشود و در همان جا دوران کودکی را سپری نمود.

بعد از اتمام دوره ابتدایی ترک تحصیل نمود و به کار کشاورزی روی آورد و در سن۱۲سالگی شروع به شعر گفتن کرد به طوری که به تمام مجالس عروسی و جشن و شادی دعوت و حتی چندین بار هم به اقلیم کردستان عراق دعوت شده بود.

میرزا لطف الله سعیدی با اینکه سواد خیلی کمی داشت اما طبعی لطیف و گفتاری شیرین داشت و مهمترین ویژگی مهم میرزا این بوده که بدون فکر کردن شعر می سرود.

او شعرهای فراوانی سروده است از جمله جنگ نامه جوانرود، پیری و جوانی، سفرنامه، مرثیه ها و دهها شعر دیگر که هر کدام به نوبه خود با ارزشند.

تخلص شعری وی"میرزا" بوده است و متاسفانه به علت کم سوادی نتوانسته اشعار خود را مکتوب کند.

وی در سال ۱۳۶۹ هجری شمسی بعلت ناراحتی قلبی زمین گیر و در ۲۰ اسفند ۱۳۷۰ دیده از جهان فروبست.

غفار ابراهیمی نیز که تدوین و گردآوری این دیوان شعر را انجام داده متولد سال ۱۳۵۰ است که تاکنون سه کتاب لیلی و مجنون خانای قبادی، روضه الصفا میرزا عبدالقادر پاوه ای و دیوان ملکه مراد ویس جوانرودی را چاپ و مننتشر کرده و پنج کتاب دیگر را در دست تالیف دارد که در آینده نزدیک یکی دیگر از این کتاب ها روانه بازار نشر می شود.

کد خبر 29162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha