جنبش تغییر: اقلیم کردستان نباید بخشی از مناقشات بین المللی و منطقە ای شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- جنبش تغییر در واکنش بە حملە موشکی بە اربیل، تاکید کرد کە اقلیم کردستان نباید تبدیل به بخشی از مناقشات و منازعات منطقە ای و بین المللی شود.

بە گزارش کردپرس بە نقل از سایت خبری خندان، جنبش تغییر در اطلاعیە ای نسبت بە حملە موشکی بامداد امروز بە اربیل واکنش نشان دادە و در اطلاعیە ای ضمن محکوم کردن این حملە، تاکید کرد کە تکرار این حملات خطرناک بوده و نقض آشکار خاک و حاکمیت عراق و اقلیم کردستان است.

همچنین تاکید شدە کە باید جایگاه دیپلماسی و نیز دیپلمات ها و محل سکونت و زندگی غیرنظامیان امن و حفاظت شدە باشد.

جنبش تغییر تاکید کردە کە نباید اقلیم کردستان تبدیل بە بخشی از مناقشات و منازعات بین المللی منطقە ای و بین المللی شود و بلکە باید برای حفاظت از ثبات و صلح امنیت داخلی خود دارای استراتژی ملی و مستقل و متوازن باشد.

لازم بە ذکر است کە در ساعت 1 بامداد امروز یک شنبە 22 اسفند /13 مارس تعداد 12 عدد موشک بالستیک دور برد بە سوی اربیل شلیک شدە و وزارت امور داخلی اقلیم کردستان اعلام کرد کە این موشک ها بە مناطق مسکونی غیرنظامی و اطراف ساختمان جدید کنسولگری آمریکا در اربیل و نیز نزدیکی ساختمان شبکە تلویزیونی کردستان 24 اصابت کردە و خسارات مادی زیادی بر جای گذاشتە و دو شهروند اقلیم نیز در این حملات بە صورت سطحی مجروح شدە اند.

کد خبر 29084

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha