وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان: حملە علیە ائتلاف جهانی را حملە علیە نیروی پیشمرگ و مردم اقلیم می دانیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان، ضمن محکوم کردن حملە موشکی بە اربیل، تاکید کرد کە هرگونە حملە علیە ائتلاف جهانی را حملە بە نیروهای پیشمرگ و مردم اقلیم می داند.

بە گزارش کردپرس بە نقل از شارپرس، وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان در واکنش بە حملە موشکی بە اربیل، ضمن محکوم کردن این حملە آن را تجاوزی آشکار علیە امنیت و ثبات و همزیستی مسالمت آمیز در منطقە خواند.

همچنین تاکید شدە کە این گونە حملات روحیە مردم اقلیم را تضعیف نکردە و نیروهای پیشمرگ با روحیە و ارادە ای پولادین با خطرات و تهدیدات روبرو می شوند.

در این اطلاعیە آمدە کە نیروهای پیشمرگ خواستار حفظ امنیت منطقە بودە و برای دفاع از خاک و مردم اقلیم و منطقە مبازرە کردە و از جامعە جهانی و دولت مرکزی عراق می خواهد اقدامات جدی را برای مقابلە با این حملات انجام دهند.

وزارت پیشمرگ ضمن ابراز نگرانی از این دست حملات، تاکید کردە کە هرگونە حملە علیە ائتلاف جهانی و دوستان خود را حملە علیە نیروهای پیشمرگ و مردم اقلیم می داند و نیروهای پیشمرگ دوش بە دوش ائتلاف و ارتش عراق، اولویت کنونی خود را مبارزە با داعش و شکست این گروە می دانند.

همچنین اعلام شدە کە وزارت پیشمرگ حفظ امنیت در اقلیم را وظیفە اصلی خود دانستە و در این راستا از هیچ اقدام و تلاشی فروگذار نمی کند.

لازم بە ذکر است کە در ساعت 1 بامداد امروز یک شنبە 22 اسفند /13 مارس تعداد 12 عدد موشک بالستیک دور برد بە سوی اربیل شلیک شدە و وزارت امور داخلی اقلیم کردستان اعلام کرد کە این موشک ها بە مناطق مسکونی غیرنظامی و اطراف ساختمان جدید کنسولگری آمریکا در اربیل و نیز نزدیکی ساختمان شبکە تلویزیونی کردستان 24 اصابت کردە و خسارات مادی زیادی بر جای گذاشتە و دو شهروند اقلیم نیز در این حملات بە صورت سطحی مجروح شدە اند.

کد خبر 29074

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha