ممنوعیت مرخصی برای سارقان حرفه ای زندانی در ایام تعطیلات نوروز

سرویس آذربایجان غربی- رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از عدم مرخصی به محکومان دارای سابقه سرقت و یک سری جرایم خاص در ایام تعطیلات عید جهت برقراری امنیت خبر داد.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی در جلسه کنترل مجرمان حرفه ای، سابقه دار و خطرناک و کمیته راهبردی قضایی و انتظامی گفت: امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است، خصوصاً در آستانه آخرین چهارشنبه سال و ایام عید باید تدابیری اتخاذ گردد که به این امنیت خللی وارد نیاید.

او ادامه داد: این جلسه به منظور هماهنگی و هم افزایی بیشتر بین مجموعه قضایی و انتظامی و امنیتی برگزار شده تا این مجموعه ها دست به دست هم دهند و با استفاده از تمامی امکانات، امنیت صددرصدی در شهر ها، محلات و مناطق برقرار گردد.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: اقدامات پیشگیری در این ایام تقویت می شود و با رصد تحرکات اراذل و اوباش و سایر اقدامات پیشگیرانه و برخورد با مجرمین، شاهد کاهش جرایمی همچون سرقت در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز خواهیم بود.

عتباتی افزود: یکی از اقدامات در راستای کاهش جرایمی همچون سرقت در ایام پایانی سال و تعطیلات سال نو، عدم مرخصی به محکومان دارای سابقه سرقت و یک سری جرایم خاص می باشد و در این خصوص دستورات لازم به روسا و دادستانهای حوزه های قضایی صادر گردیده تا تحت هیچ شرایطی به این محکومان در این ایام مرخصی اعطا نگردد.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه پیشنهاد داد در این ایام طرح دستگیری سارقان متواری در دستور کار قرار گرفته تا از هر آنچه که موجب دغدغه مندی شهروندان می شود پیشگیری گردد.

او در پایان تاکید کرد: بایدبه موضوع امنیت شهروندان در این ایام از ابعاد و زوایای مختلف نگاه کرد و هم با دستگیری ها و رصد سارقین و هم حضور فیزیکی پلیس، شاهد باشیم که هیچ گونه سرقتی در این ایام رخ نداده و مردم با آسودگی خاطر از روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز بهره‌مند شوند.

بیش از 70 درصد از سرقت‌ها، توسط معتادین متجاهر انجام می گیرد

در ادامه جلسه مجیدی دادستان مرکز استان با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد از سرقت‌ها، سرقتهای خرد است که توسط معتادین متجاهر انجام می پذیرد گفت: یکی از اقداماتی که برای کنترل معتادین متجاهر در این ایام صورت گرفته علاوه بر جلوگیری از اعطای مرخصی به معتادین متجاهر دارای سابقه سرقت، شناسایی و نگهداری این افراد در کمپ های ترک اعتیاد و اردوگاه‌هایی که بدین منظور تشکیل شده اند است.

مجیدی افزود: از دیگر اقدامات پیشگیری و بالا بردن امنیت راه اندازی گشت های تلفیقی با همکاری عوامل ادارات خدمات رسان همچون برق و مخابرات، اجرای طرح پارکبان با استفاده از ظرفیت های شهرداری ها در مناطق شلوغ برای ارتقاء محافظت از خودروهای شهروندان، آموزش نگهبانان ادارات دولتی و تشدید اعزام گشت های رضویون بسیج می باشد که می توانند کنترل خوبی در وقوع سرقت داشته باشند.

دادستان مرکز استان ادامه داد: چهارشنبه پایان سال یکی دیگر از موضوعاتی است که باید مدیریت شود و با حضور در مناطق حادثه خیز و برخورد با فروشندگان و استفاده کنندگان مواد محترقه غیر مجاز که آرامش و امنیت شهروندان را به مخاطره می اندازند، روزهای شادی را برای هم استانی های خود فراهم آوریم.

مجیدی در پایان تاکید کرد: اقدامات ما باید پیشگیرانه و در راستای تقویت حوزه کنترل و رصد و مراقبت مجرمین سابقه دار و خطرناک باشد و با استفاده از ظرفیت هایی همچون رسانه و نصب بنرها و تراکت هایی با موضوعات هشدار دهنده سطح آگاهی شهروندان را بالا ببریم.

کد خبر 29026

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha