یک دفتر خدمات مسافرتی غیرمجاز در خوی پلمب شد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی از پلمب یک واحد دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

عزیز میرزایی، با اعلام این مطلب اظهار کرد: به منظور جلوگیری از فعالیت مجریان تورهای غیرمجاز گردشگری، یک واحد فروش تورهای زیارتی و سیاحتی غیرمجاز در خوی با حضور کارشناسان نظارت اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و نماینده نیروی انتظامی این شهرستان پلمب شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای سفر به اماکن زیاتی داخل کشور و ترکیه در آستانه فرا رسیدن عید نوروز، برخی واحدهای گردشگری غیرمجاز در سطح شهرستان به صورت غیررسمی و بدون دخالت دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی مجاز اقدام به برگزاری تورهای زیارتی و تفریحی و ثبت نام از متقاضیان می‌کنند.

او بیان کرد: در این راستا برخورد با تورهای غیرمجاز با انجام بازدیدهای مکرر برای شناسایی تورهای فاقد مجوز و جلوگیری از ادامه‌ فعالیت مجریان این تورها شدت یافته است.

میرزایی با اشاره به ضوابط برگزاری تورهای مجاز گردشگری گفت: براساس آیین‌نامه‌ بند (ب) نظارت بر تاسیسات گردشگری تنها واحدهای دارای مجوز رسمی از وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، مجاز به برگزاری تورهای سیاحتی و زیارتی با رعایت ضوابط و مقررات مصوب این وزارت‌خانه هستند و فعالیت سایر واحدها خارج از این چارچوب غیرمجاز بوده و نسبت به جمع‌آوری، پلمب و توقیف جواز کسب آنها اقدامات قانونی لازم انجام می‌شود.

کد خبر 29024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha