۳۰  داروخانه شبانه روزی در شهر کرمانشاه، ایام نوروز فعال هستند

سرویس کرمانشاه _ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تعداد ۳۰ داروخانه شبانه روزی در شهر کرمانشاه وجود دارد که خدمات دارویی را در روزهای تعطیل پوشش می دهند.

به گزارش کردپرس؛ دکتر مهدی مجرب با اعلام این خبر عنوان کرد: درحوزه فرآورده های غذایی،آشامیدنی، آرایشی ،بهداشتی تقریبا ۳۰۰ برنامه بازرسی مدون توسط مدیریت مرتبط در معاونت غذا و دارو برای ایام نوروز برنامه ریزی شده است.

وی افزود: این بازرسی به شکل الکترونیکی خواهد بود و اگر مواردی از عدم انطباق مشاهده شود به دانشگاه متولی ناظر بر واحد تولیدی آن محصول انعکاس داده خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: رسیدگی به شکایات به صورت تلفنی و حضوری در ایام نوروز در معاونت قابل پیگیری است و انجام می شود.

دکتر مجرب افزود: همچنین در صورت نیاز بازدید های مشترک با معاونت بهداشتی یا سازمان سمت توسط بازرسان حوزه فرآورده های آرایشی بهداشتی و مواد غذایی انجام خواهد شد و در شهرستانهایی که با کمبود داروخانه شبانه روزی مواجه هستند، مقرر شده با نظر شبکه بهداشت و درمان شهرستان داروخانه های روزانه به صورت شیفتی در ایام نوروز فعالیت کنند.

وی ادامه داد: در شهرهایی که فاقد داروخانه شبانه روزی هستند نیز مانند دالاهو و ثلاث باباجانی، داروخانه های روزانه موظف هستند در ایام تعطیل به صورت شیفتی فعالیت نمایند. در شرکت های پخش فرآورده های دارویی نیز باید شیفت بندی انجام شود و پرسنل هر شیفت در روزهای تعطیل اعلام گردد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یکی از انبارهای تجهیزات معاونت غذا و دارو نیز در ایام تعطیل فعال است و داروهای مورد نیاز بیمارستانها را تامین می نماید.

وی یادآور شد: برای تامین تجهیزات ضروری بیمارستانها نیز یک انبار در ایام نوروز در نظر گرفته شده و تجهیزات و داروهای مورد نیاز داروخانه ها ی دولتی و بیمارستانها به حد کافی تامین و خریداری شده است و در صورت نیاز در اختیار این مراکز قرار می گیرد و مشکلی در این خصوص در استان نداریم جز در مواردی که کمبود کشوری وجود داشته باشد.

کد خبر 28992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha