خانواده اولیای دم از خون دخترشان گذشتند

سرویس کردستان - معاون قضایی رئیس کل دادگستری و معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان از صلح و سازش یک فقره پرونده قتل عمد در شعبه ویژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج خبر داد.

به گزارش کرد پرس، بهادر اسدی گفت: تلاش های اعضای شورای حل اختلاف شعبه زندان شهرستان سنندج سرانجام نتیجه داد و در پرونده ای که در اثر یک مشاجره و اختلاف خانوادگی، مردی همسرش را به قتل رساند قبل از صدور رای و در مراحل رسیدگی منجر به رضایت شد.

وی اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های شوراهای حل اختلاف در زمینه صلح و سازش، پرونده‌های مرتبط با قتل و قصاص نفس است که بدین منظور شوراهای حل اختلاف ویژه زندان تشکیل شده است که به امور مربوط به زندانیان توجه ویژه می کنند.

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان افزود: با توجه به نگاه ویژه ریاست معزز قوه قضائیه به موضوع بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و تأکید ایشان در خصوص استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی در حل و فصل خصومات و اصلاح ذات البین، دستگاه قضایی استان با جدیت این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

اسدی با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شوراهای حل اختلاف است، از اقدام انسان دوستانه خانواده آن مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطاء حیات انسانی به قاتل نادم زمینه توسعه و گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، تقدیر کرد.

وی بیان کرد: با كمك خداوند متعال و در سال جاری، اين مورد هفتمین پرونده قتلی بود که با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف استان کردستان با صلح و سازش ختم به خیر شد و این امر خیر فتح بابی باشد که در سال آینده با تلاش اعضای زحمتکش و دلسوز شوراهای حل اختلاف مجددا شاهد این قبیل موارد باشیم.

کد خبر 28972

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha