تحکیم مواضع نظامی روسیه و آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- آمریکا و روسیه همزمان اقدام به انتقال تجهیزات نظامی و تحکیم مواضع خود در منطقه شمال و شمال شرق سوریه کرده اند.

به گزارش کردپرس، همزمان که دیده بان حقوق بشر سوریه از ورود دومین کاروان نظامی آمریکا و ائتلاف به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه در شمال و شمال شرق این کشور خبرداده، روزنامه الشرق الاوسط نیز از ورود کاروان نظامی روسیه به برخی مناطق تحت کنترل کردهای سوریه بویژه کوبانی و قامیشلو خبر داده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارشی نوشت: نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا روز گذشته کاروانی نظامی متشکل از 40 کامیون و خودروی حامل تجهیزات و سوخت را از طریق گذرگاه مرزی الولید در اقلیم کردستان راهی پایگاه های خود در منطقه شمال و شمال شرق سوریه کرده اند. این دومین کاروان نظامی ائتلاف است که در ماه مارس وارد مناطق تحت کنترل کردهای سوریه شده است.

همزمان بخش انگلیسی روزنامه الشرق الاوسط نیز گزارش داد کاروان نظامی روسیه متشکل از 13 کامیون و خودروی زرهی اقدام به انتقال تجهیزات و مهمات وارد فرودگاه قامیشلو شده است. بر اساس این گزارش، کاروان نظامی روسیه از پایگاه حمیمم و از طریق جاده مهم ام 4 وارد منطقه تحت کنترل کردهای سوریه شده است.

این نشریه به نقل از منابع خود همچنین از فرود 2 هواپیمای روسی در فرودگاه قامیشلو خبر داده است. همچنین کاروان نیروهای پلیس نظامی روسیه وارد منطقه طلعت البداع در غرب شهر کردنشین کوبانی شده است. این شهر نیز تحت کنترل کردهای سوریه است.

این نشریه ضمن این که از انتقال تجهیزات نظامی و نیروهای روسیه به طبقا و دیرالزور خبر داده است، به گشت زنی و رزمایش های نیروهای همپیمان در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه اشاره کرده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن نیز گزارش داد همزمان با گشت نظامی مشترک نیروهای روسیه و ترکیه در شمال سوریه، نیروهای آمریکایی، ائتلاف و نیروهای کرد-عرب سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه نیز اقدام به برگزاری گشت زنی مشترک و رزمایش کرده اند.

کد خبر 28951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha