وزیر سابق عراقی: نامزد حزب دمکرات برای ریاست جمهوری، از عراق بسیار متنفر است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک وزیر پیشین و نماینده سابق مجلس عراق با تأکید بر اینکه نامزد حزب دمکرات کردستان برای پست ریاست جمهوری، از عراق کاملا متنفر است از مجلس آن کشور خواست عرف سیاسی مبنی بر واگذاری پست ریاست جمهوری به جریانات کرد را ابطال کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "وائل عبداللطیف" در این باره گفت: حزب دمکرات کردستان بر نامزدی ریبر احمد برای ریاست جمهوری عراق اصرار شدیدی دارد. این در حالی است که وی از هوشیار زیباری بهتر نیست و انتقادات زیادی به وی وارد است که از آن جمله می توان به تنفر فراوان وی از عراق اشاره کرد.

این قاضی سابق عراقی از مجلس آن کشور خواست ضمن پایان دادن به عرف سیاسی مبنی بر واگذاری پست ریاست جمهوری به جریانات کرد زمینه را برای رقابت همه نامزدها فراهم کند.

وائل عبداللطیف افزود: مبارزه نکردن با سنت های سیاسی کنونی درباره ریاست جمهوری، منجر به خارج شدن اوضاع مدیریتی کشور از کنترل خواهد شد.

این شخصیت سیاسی عراقی تصریح کرد: اصرار دو حزب اصلی اقلیم کردستان بر نامزدهای مورد نظرشان برای پست ریاست جمهوری و رها کردن نامزدهای مستقل، غیر قابل قبول است و باید مسائل به جایگاه واقعی شان بازگردند و راه برای رقابت همگان فراهم شود.

یادآور می شود براساس عرف سیاسی حاکم بر عراق، پست ریاست جمهوری به نامزدهایی از اقلیم کردستان واگذار می شود که در بین آنها نیز تاکنون همواره نامزدهای اتحادیه میهنی بر مسند ریاست جمهوری عراق تکیه زده اند.

کد خبر 28926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha