عضو ائتلاف فتح: اقلیم کردستان برای اقدام علیه جریانات عراقی، از آمریکا کمک می گیرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ائتلاف فتح در مجلس عراق تأکید کرد: نیروهای سیاسی دارای نفوذ در اقلیم کردستان برای ضربه زدن به سایر گروههای عراقی، درصدد تقویت روابطشان با آمریکا هستند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "علی العلاوی" در این باره گفت: بر همگان مشخص شده است که اقلیم کردستان بیش از آنکه به عراق توجهی داشته باشد منافع خاص خودش را در نظر می گیرد و بحران ها و جنگ های عراق برایش اهمیتی ندارد.

الفتلاوی افزود: اقلیم کردستان در تلاش برای نزدیک شدن به آمریکا با هدف ضربه زدن به مردم عراق و فراهم کردن زمینه دخالت واشنگتن در امور داخلی کشور است. این در حالی است که آمریکا و همپیمانانش با بحران دشواری مواجه شده اند که بعید به نظر می رسد به ویژه در شرایط کنونی، به اقلیم کردستان کمکی ارائه کنند.

این عضو ائتلاف فتح تصریح کرد: حمله مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان به احکام دادگاه عالی فدرال و درخواست وی برای تغییر اعضای این دادگاه، به منزله دخالت در امور دستگاه قضایی و دولت فدرال است.

علی الفتلاوی خاطرنشان کرد: مسرور بارزانی حق ندارد در مقابل هیچ نیرویی شکایت طرح کند یا نزد سفیر آمریکا به عملکرد دستگاه قضایی عراق اعتراض کند. بلکه باید به جای حمله به دادگاه و یاری گرفتن از کشورهای خارجی، اعتراضاتش به احکام دادگاه عالی فدرال را به همین دادگاه در بغداد ارائه کند.

عضو ارشد ائتلاف فتح خاطرنشان کرد: واکنش احزاب کرد و ریاست و نخست وزیری اقلیم کردستان، نشان دهنده ان است که اقلیم کردستان با جریانات مختلفش درصدد گرایش به جدایی طلبی است و اقلیم کردستان، خود را به عنوان بخشی از عراق به شمار نمی آورد.

کد خبر 28920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha