احتمال میزبانی كاخ سردار ماكو در نوروز 1401

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: با رفع نواقص باقی‌مانده در کاخ سردار ماکو تلاش می‌شود نوروز ۱۴۰۱ درهای این کاخ به روی مسافران نوروزی باز شود

به گزارش کردپرس، جلیل جباری در دیدار با محمدرضا عبدالرحیمی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: ماکو به عنوان یکی از شهرستان‌های مرزی استان ظرفیت بالای برای جذب گردشگری از کشورهای همسایه دارد که برای استفاده از این ظرفیت نیاز است که همکاری‌ها بین سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزایش یابد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: این دو مجموعه در سال‌های گذشته نیز تجربه همکاری‌های موفقی با یکدیگر داشته‌اند که این همکاری‌ها در مرمت و احیای بناهای تاریخی و معرفی جاذبه‌های گردشگری این منطقه نمود داشته است.

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مشترک بین این دو مجموعه مرمت کاخ‌موزه سردار ماکو بوده که با سرمایه سازمان منطقه آزاد و زیر نظر کارشناسان این اداره‌کل در حال انجام است.

جباری گفت: عملیات مرمتی کاخ سردار در چند فاز طراحی شده بود که شامل فازهای مطالعاتی، استحکام‌بخشی و توجه به ساختار اصلی بنا و فاز نهایی تزئینات، آیینه‌کاری و گچ‌بری‌ها بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: فاز اول و دوم به دلیل زمان‌بر بودن مطالعات و تعلل پیمانکار باعث طولانی شدن زمان آغاز اجرای عملیات عمرانی در کاخ سردار شد.

کد خبر 28919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha