ما کُرد به دنیا آمده ایم؛ چرا آزارمان می دهید؟

سرویس ترکیه - اعضای خانواده های زندانیان سیاسی کرد در دیاربکر به همراه بسیاری از اعضای نهادهای مردمی در اعتراض به نقض حقوق زندانیان سیاسی در زندان ها در برابر دادگستری دیاربکر تجمع کردند.

به گزارش کردپرس، خانواده های محکومان سیاسی در 115 مین روز از آغاز حرکت دیده بان عدالت، در اعتراض به نقض حقوق زندانیان سیاسی در زندان ها، در مقابل ساختمان دادگستری دیاربکر تحصن کردند.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، اعضای انجمن همبستگی و همیاری خانواده های زندانیان (TUHAY-DER)، فدراسیون انجمن های همبستگی حقوقی با خانواده های زندانیان و محکومان (MED TUHAD-FED)، انجمن همبستگی و همراهی خانواده های جان باختگان مهد تمدن (MEBYA-DER)، حزب مناطق دموکراتیک (DBP)، انجمن حقوق دانان آزادی (ÖHD)، و فلکناز اوجا نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، نیز با شرکت در این تجمع از این حرکت اعتراضی حمایت کردند.

پلیس با محاصره خانواده ها، مانع از شرکت مردم و نمایندگان ده ها سازمان مردم نهادی که به محل تجمع آمده بودند، شد. تجمع کنندگان در مقابل ساختمان دادگستری اعتراض های خود را بیان کردند.

اینجی گولر، یکی از بستگان محکومان سیاسی در واکنش به خشونت پلیس در برابر تجمع کنندگان گفت: «صدها افسر پلیس اینجا ما را محاصره کرده اند، این چه ظلمی است؟ آنها فرزندان ما را شکنجه می کنند. محکومان سیاسی نمی توانند از حق مرخصی مشروط خود بهره مند شوند. همچنین قوانین به طور عادلانه برای همه اعمال نمی شوند.»

روژهات آدا، یکی دیگر از اعضای خانواده های زندانیان سیاسی با اشاره به کشته شدن زندانیان سیاسی کرد در زندان ها گفت: «ما نمی خواهیم جنازه بچه هایمان را از زندان ها تحویل بگیریم. ما از حق زندگی دفاع می کنیم. ما همیشه خواستار تحقق صلح بوده ایم، خواستار عدالت بوده ایم. بچه های ما دارند در زندان ها می میرند، آنها هر روز با بیماری و مرگ دست و پنجه نرم می کنند. ما همچنین نمی توانیم دایره محاصره ای را که در اینجا در اطرافمان شکل گرفته است بپذیریم.»

ناظمه بولتان یکی دیگر از اعضای خانواده های زندانیان سیاسی گفت: «ما کُرد به دنیا آمده ایم، البته که به زبان کردی سخن خواهیم گفت. چرا این آزار و اذیت علیه ما صورت می گیرد؟ چرا کسانی را که برای حمایت از ما می آیند محاصره می کنید، دیگر بس است.»

مردم شرکت کننده در این تجمع که نیروهای پلیس از نزدیک شدن آنها به محل تجمع جلوگیری می کردند نیز، با شعار «زنده باد مقاومت زندانیان» (Bijî berxedana zindanan) از خانواده های محکومان سیاسی حمایت کردند. پس از این بستگان محکومان سیاسی اعلام کردند که حتی شده با اشک چشم به دنبال تحقق عدالت خواهند ماند. آنها در آخر تجمع اعتراضی خود را در میان صدای تشویق مردم به پایان رساندند.»

کد خبر 28886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha