کمال قلیچدار اوغلو به دیاربکر سفر کرد

سرویس ترکیه - کمال قلیچدار اغلو در سفر به آمد حل مسئله کرد را منوط به شنیدن صدای شهروندان کرد از سوی حکومت دانست.

به گزارش کردپرس، کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) حل مسئله کرد را منوط به شنیدن صدای شهروندان کرد دانست و از سیاست انکار مسئله کرد از سوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه انتقاد کرد.

به نوشته مزوپوتامیا، قلیچدار اوغلو در سفر به آمد (دیاربکر) با شرکت در نشستی با اهالی رسانه ها و رؤسای سازمان های مردم نهاد، درباره مسئله کرد گفت: «ما شاهد بی عدالتی های زیادی هستیم. اگر نتوانیم آزادانه درباره این موضوعات بحث کنیم، نمی توانیم مسائل را حل کنیم. اردوغان ادعا می کند که مسئله کرد وجود خارجی ندارد. از نظر او مسئله کرد وجود ندارد. اما آیا نظر شهروندان نیز همین است؟ شما به عنوان حکومت باید از شهروندانی که درگیر مسئله هستند این را بپرسید و به آنها گوش فرا دهید. شما باید مسئله آنها را حل کنید. اگر به شهروندانی که درگیر مسئله هستند گوش ندهید، نمی‌توانید مسئله را حل کنید.»

قلیچدار اوغلو درباره برکناری شهرداران منتخب مردم در کردستان ترکیه گفت: «آن کسی که با انتخابات می آید باید با انتخابات هم برکنار شود. حکومت از جهت قانونی حق ندارد مدیران منتخب مردم را برکنار کرده و مدیران منصوب خود را به جای آنها بگمارد.»

کد خبر 28882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha