افزایش سریع قیمت نفت محاسبات انتخاباتی اردوغان را به هم ریخت

سرویس ترکیه - افزایش قیمت نفت در بازار جهانی به دردسر های اردوغان در انتخابات آتی افزود.

به گزارش کردپرس، در پی افزایش شدید قیمت نفت و تأثیر منفی آن بر اقتصاد ترکیه، بلومبرگ در مقاله ای به بررسی تأثیر افزایش قیمت نفت بر روی انتخابات ترکیه پرداخت.

بلومبرگ در مقاله ای با عنوان «شوک نفت هم بر مشکلات اردوغان قبل از انتخابات 2023 افزوده شد» به بررسی این موضوع پرداخت. بلومبرگ با اشاره به اینکه افزایش قیمت نفت مشکلات اقتصادی ترکیه را عمیق‌تر کرده است، نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در شرایطی که تورم در کشور بالا رفته اما دستمزدها همچنان ثابت هستند، برای شرکت در یک انتخابات دشوار آماده می شد که به یکباره با شوک قیمت نفت هم مواجه شد.

این آژانس خبری با یادآوری اینکه ترکیه با نرخ تورم 54 درصدی بالاترین نرخ تورم را در میان کشورهای گروه 20 دارد، تخمین زد که با افزایش بیش از دو برابری قیمت نفت در سال جاری، نرخ تورم حتی بیش از این افزایش پیدا خواهد کرد. به این ترتیب در حالی که تنها 14 ماه تا انتخابات آتی ریاست جمهوری در ترکیه زمان باقی است، میزان آرای اردوغان به زیر 40 درصد سقوط کرده است، که این میزان کمترین میزان آرای اردوغان در 20 سال اخیر است.

بلومبرگ افزود: ترکیه به طور متوسط روزانه 900 هزار بشکه نفت وارد می کند و با افزایش نرخ ارز، قیمت سوخت در هفته 6 برابر می شود، این وضعیت ممکن است باعث کاهش بیشتر اعتماد شهروندان به دولت شود.

کد خبر 28840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha