انتخاب رئیس جمهور در جلسه آینده مجلس عراق نهایی نخواهد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق نهایی شدن سرنوشت پست ریاست جمهوری این کشور در جلسه آتی مجلس نمایندگان را بعید دانست و پیش بینی کرد به دلیل ادامه اختلافات بین فراکسیون های سیاسی مجلس، انتخاب رئیس جمهور به مدت یک ماه به تعویق بیفتد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "سوزان منصور" در این باره گفت: درهای گفتگو بین اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان باز است. اما تاکنون هیچ گونه توافق جدیدی بین این دو حزب به دست نیامده است.

سوزان منصور افزود: اتحادیه میهنی بر انتخاب مجدد برهم صالح برای ریاست جمهوری عراق تأکید دارد و برای کسب رأی اعتماد از مجلس برای وی براساس توافقات قبلی بین احزاب کرد درباره پست ریاست جمهوری، تلاش خواهد کرد

این عضو فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان تأکید کرد: موضوع ریاست جمهوری عراق، بسیار پیچیده است و بعید به نظر می رسد در نشست آتی مجلس، نهایی شود. زیرا اختلافات بین فراکسیون های سیاسی به ویژه احزاب کرد، باعث بحرانی شدن روند انتخاب یک شخصیت مورد قبول از سوی عموم جریانات سیاسی خواهد شد.

سوزان منصور در پایان خاطرنشان کرد: موافقت با شخصیت مورد نظر برای پست ریاست جمهوری، نیازمند زمان طولانی است و چندین ماه وقت خواهد برد.

کد خبر 28848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha