جسد یک عضو PKK پس از 6 سال برای خانواده اش پست شد

سرویس ترکیه - جسد یک عضو شاخه زنان PKK پس از 6 سال در یک جعبه از طریق پست برای مادرش در آگری ارسال شد.

به گزارش کردپرس، جسد سیتی قاراتای عضو YJA STAR با نام مستعار ازدا اوستا که در سال 2016 در درگیری های حومه منطقه شمدینلی استان حکاری جان خود را از دست داده بود، پس از 6 سال در یک جعبه از طریق پست برای مادرش ارسال شد.

به نوشته مزوپوتامیا، آینور قاراتای مادر سیتی قاراتای که از 6 سال پیش به دنبال گرفتن جسد دخترش بود، 3 ماه پیش به دادسرای عمومی شمدینلی مراجعه کرد و نمونه خون خود را برای آزمایش DNA داد. مادر قاراتای که پس از 6 سال توانست جسد دخترش را در جعبه ای از طریق پست دریافت کند، گفت: «پس از سال ها به جای جسد دخترم چند تکه استخوان به من داده اند. اگر این جفا نیست پس چیست؟ آیا انسان می تواند چنین ستم بزرگی را بپذیرد؟ اما حتی اگر به اندازه یک تکه استخوان هم باشد، من به همان هم راضی هستم.»

مادر داغدیده قاراتای افزود: «من از آنچه حکومت ترکیه بر من روا داشت رنجیده خاطر نیستم زیرا به دخترم افتخار می کنم. به همه مردم مان تسلیت می گویم.»

پس از سیتی قاراتای، برادرش امراه نیز که عضو نیروهای مدافع خلق (HPG) بود، در 17 مارس 2017 در درگیری های آگری جان باخته بود. همچنین برهان قاراتای همسر 67 ساله این مادر کُرد نیز در 7 نوامبر 2018 در زندان امنیتی گیره سون درگذشته بود.

کد خبر 28829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha