آرای قلیچدار اغلو از اروغان پیشی گرفت

سرویس ترکیه - بر اساس آخری نظر سنجی ها 52.6 درصد از مردم ترکیه در انتخابات آتی بین اردوغان و قلیچدار اوغلو، به قلیچدار اوغلو رأی می دهند.

به گزارش کردپرس، نتایج آخرین نظر سنجی ها در ترکیه حاکی از اختلاف ناچیز طرفداران ریاست جمهوری رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و رئیس حزب عدالت و توسعه (AKP) با کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و رهبر اپوزیسیون ترکیه، است. در حالی که AKP به عنوان یک حزب هنوز از بالاترین تعداد طرفدار در ترکیه برخوردار است، شخص قلیچدار اوغلو به عنوان نامزد اپوزیسیون از آرای بیشتری نسبت به اردوغان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری برخوردار است.

اگر یکشنبه انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود به کدام حزب و فرد رأی می دهید؟

بر اساس نتایج نظرسنجی شرکت تحقیقات و نظرسنجی «گزیجی»، منتشر شده در سایت خبری روزنامه جمهوریت، 30.4 درصد از مردم شرکت کننده در نظرسنجی ها در پاسخ به این پرسش به AKP و شخص اردوغان رأی می دهند. 28.2 به CHP و کمال قلیچدار اوغلو، 11.3 درصد به حزب خوب و مرال آکشنر، و 10.1 درصد به حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) رأی می دهند.

اگر انتخابات به دور دوم بکشد بین رجب طیب اردوغان و کمال قلیچدار اوغلو به کدام رأی می دهید؟

در حالی که 47.4 درصد از مردم در دور دوم انتخابات به اردوغان رأی می دهند، 52.6 درصد از آنها موافق رأی دادن به قلیچدار اوغلو هستند.

از نظر شما کدام ائتلاف می تواند بحران اقتصادی ترکیه را حل کند؟

40.1 درصد از مردم اعتقاد دارند که ائتلاف ملت (ائتلاف اپوزیسیون) می تواند بحران اقتصادی ترکیه را حل کند. اما 37.6 درصد از آنها اعتقاد دارند که ائتلاف جمهور (ائتلاف حاکم) حل کننده بحران اقتصادی است. با این حال 22.3 درصد از مردم به این پرسش پاسخ نمی دهند.

آیا نسبت به آینده ترکیه احساس نگرانی دارید؟

69.2 درصد از مردم نسبت به آینده کشور ابراز نگرانی کرده اند و 30.8 درصد از عدم نگرانی خود برای آینده گفته اند.

کد خبر 28806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha