باند کلاهبرداری رایانه ای در کردستان دستگیر شدند

سرویس کردستان - رئیس پلیس فتا کردستان از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری رایانه ای طی یک عملیات هوشمندانه پلیسی توسط ماموران پلیس فتا خبر داد.

به گزارش کرد پرس، سرهنگ مهدی دانش پور گفت: با اعلام شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا و بیان اینکه با مراجعه به یکی از صفحات شبکه اجتماعی اینستاگرام جهت خرید لوازم خانگی، مورد کلاهبرداری رایانه‌ای قرار گرفته است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد فرد مورد نظر با مراجعه به یکی از صفحات فروش لوازم خانگی مبلغ 160 میلیون ریال جهت خرید لوازم خانگی از طریق درگاه پرداخت اینترنتی واریز کرده و در قبال آن محصولی به وی تحویل داده نشده است.

رئیس پلیس فتا کردستان با اشاره به اقدامات تخصصی و بهره‌گیری از آخرین روش‌های خاص پلیسی در خصوص شناسایی و دستگیری عاملان این کلاهبرداری، اظهار کرد: با تلاش بی‌وقفه و اقدامات تخصصی مأموران پلیس فتا 4 نفر از اعضای باند کلاهبرداری در یکی از شهرستان های تابعه استان شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات هماهنگ دستگیر شدند.

سرهنگ دانش پور ادامه داد: در ادامه تحقیقات مشخص شد متهمان با راه‌اندازی پیج اینستاگرامی فروش ارزان قیمت لوازم خانگی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های مستمر مأموران پلیس فتا تاکنون 30 نفر از شکات در سراسر کشور شناسایی شدند که در مجموع بیش از 5 میلیارد ریال از آنها کلاهبرداری شده و متهمان پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس پلیس فتا کردستان به منظور پیشگیری از وقوع این ‌گونه جرائم به شهروندان توصیه کرد: به ‌هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین را نخورند و سفارشات کالا و اقلام مورد نیاز خود را صرفاً از سایت‌های فروشگاهی معتبر انجام دهند.

سرهنگ دانش پور از مردم خواست از سایت‌هایی خرید کنند که حتماً نماد اعتماد الکترونیکی را داشته باشند و خرید و فروش کالا‌های خود را به ‌صورت حضوری در شهر و یا استان محل سکونت خود انجام دهید.

کد خبر 28732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha