توسعه هماهنگی میان نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق

سرویس جهان- ائتلاف مبارزه با داعش در گزارشی از میزان هماهنگی میان نیروهای پیشمرگ و نیروهای امنیتی عراق ابراز رضایت کرد.

به گزارش کردپرس، ائتلاف مبارزه با داعش در گزارشی که در وب سایت آن منتشر شده، از توسعه همکاری و هماهنگی میان نیروهای پیشمرگ نیروهای امنیتی عراق؛ چه از لحاظ ایجاد تیپ های مشترک و چه از لحاظ هماهنگی میدانی؛ در مبارزه با داعش ابراز رضایت کرده است.

در این گزارش اشاره شده که اگرچه پیشینه هماهنگی میان نیروهای پیشمرگ و نیروهای امنیتی عراق به زمان آزادسازی موصل باز می‌گردد اما از سال ۲۰۱۸ پیشرفت قابل توجهی داشته است.

جبار یاور، دبیرکل وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق با اشاره به اینکه نیروهای پیشمرگ بخشی از بدنه دفاعی کشور عراق هستند ایجاد هماهنگی این نیرو با نیروهای عراقی را لازم و ضروری دانست.

او یکی از دستاوردهای تلاش ها برای ایجاد هماهنگی میان نیروهای کرد و ارتش عراق را تاسیس ۶ مرکز هماهنگی در مرکز و شمال عراق عنوان کرد.

تحسین خفاجی از فرماندهان ارتش عراق نیز هماهنگی میان نیروهای پیشمرگ و نیروهای عراقی را ستود و یکی از مهمترین دستاوردها در زمینه این هماهنگی ها را اجرای عملیات مشترک ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ علیه نیروهای داعش در مناطق مورد مناقشه عنوان کرد.

این دو مقام نظامی عراق و اقلیم کردستان ابراز امیدواری کردند هماهنگی در جهت مقابله با تهدیدات امنیتی عراق میان نیروهای پیشمرگ و نیروهای عراقی بیشتر شود.

کد خبر 28704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha