برگزاری ۳۷ عنوان برنامه به مناسبت ۲۲ اسفند در استان / ایلام؛ استان اولین‌های دفاع مقدس

سرویس ایلام - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در نشست مطبوعاتی با تعدادی از اهالی رسانه استان عنوان کرد: به مناسبت گرامیداشت ۲۲ اسفند روز شهدا ۳۷ عنوان برنامه در نقاط مختلف استان ایلام با محوریت تکریم و تجلیل از خانواده های معظم شهدا برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، جمال اسدی عنوان کرد: استان ایلام را در حوزه دفاع مقدس باید جزء اولین ها دانست چرا که قبل از آغاز رسمی جنگ، اولین عملیات ها و اولین حضور رزمندگان و عشایر در دفاع از کیان اسلامی در استان به وقوع پیوست و اولین فرمانده شهید در دوران دفاع مقدس در استان به فیض شهادت نائل آمد.

وی با اشاره به بمباران زمین فوتبال شهر چوار و دیگر وقایع دوران هشت سال دفاع مقدس در استان ایلام، افزود: به خودمان افتخار می کنیم که استان ایلام جزء اولین ها در حوزه ایثار و شهادت و دفاع از کیان اسلامی بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: وظیفه اصلی این نهاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و در این راستا نیز خدماتی در حوزه های مختلف از جمله درمان به خانواده های شهدا و ایثارگران ارائه می شود که این خدمات هم در راستای ترویج این فرهنگ مهم و ارزشمند در سطح جامعه است.

وی با بیان اینکه حضور مردم در مراسمات گرامیداشت و یادواره های شهدا نشان می دهد که قدر شهدای عزیز را به خوبی می دانند، گفت: اولین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان در سال جاری با حضور مسئولان و فرمانده ها نظامی و انتظامی تشکیل شد و در این نشست مصوب شد که مبلغ ۴ میلیارد تومان به ساماندهی گلزار شهدا اختصاص یافت.

اسدی گفت: به مناسبت ۲۲ اسفند مراسم تجلیل از همسران جانبازان شهید در سطح کشور و در سطح استان با حضور ریاست محترم جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود که در استان ایلام ۲۳ همسر جانباز شهید ۷۰ درصد داریم.

وی با بیان اینکه ۳۷ عنوان برنامه در راستای گرامیداشت روز شهدا در سطح استان ایلام برگزار می شود، گفت: برگزاری یادواره شهدای ماربره، تجلیل از خانواده های معظم شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و دیدار و سرکشی از خانواده های معظم شهدا از جمله این برنامه ها است که به مناسبت ۲۲ اسفند برگزار می شود.

اسدی تاکید کرد: ما در طول دوران هشت سال دفاع مقدس اسوه های داریم که افسانه نیستند و خود تاریخ هستند که باید اهل قلم آنها را روایت و تبیین کنند، افرادی که شاید در باور دیگر جوامع افسانه باشند اما رسالت بزرگ رسانه ها و فضای مجازی این است که این بزرگان را از جمله شهدای انقلاب و دفاع مقدس را به جامعه معرفی کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با بیان اینکه اعتقاد داریم که هر چه با اصحاب رسانه تعامل وجود داشته باشد می توان بیشتر در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موفق شد، افزود: اصحاب رسانه و مطبوعات به عنوان مروجین فرهنگ، نقش مهمی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند و در صف اول این جبهه قرار دارند.

کد خبر 28701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha