مبارزان کرد سوریه در جنگ اوکراین حضور ندارند

سرویس سوریه – SDF ادعاهای مطرح شده توسط رسانه های ترکیه را دربارۀ اعزام نیرو به اوکراین به منظور مقابله با حملات روسیه، تکذیب کرد.

به گزارش کردپرس، نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) اعلام کرد «بر خلاف ادعای رسانه های طرفدار حکومت ترکیه»، اعضای این گروه برای پیوستن به جنگ به اوکراین اعزام نشده اند.

مرکز رسانه ای SDF در بیانیه ای این اخبار را تکذیب و اعلام کرد «رسانه های طرفدار رژیم اشغال گر ترکیه با انتشار اخبار دروغ و بی اساس ادعا کرده اند نیروهای ما به جنگ اوکراین اعزام شده اند.»

در این بیانیه آمده است: «ما تأکید می کنیم که این اخبار صحت ندارد و در راستای تخریب چهرۀ نیروهای ما منتشر می شود. SDF یک نیروی ملی سوری است که برای محافظت از منطقه و مردم ساکن جغرافیای سوریه در مقابل تروریسم و حملات اشغال گرانه مبارزه می کند. SDF با عزم راسخ به انجام وظایف خود ادامه خواهد داد.»

گفتنی است، پس از آغاز حملۀ نظامی سوریه به خاک اوکراین اخباری در رسانه های نزدیک به حکومت ترکیه منتشر شد مبنی بر این که گروهی از اعضای SDF برای شرکت در نبرد اوکراین در برابر روسیه به این کشور اعزام شده اند. حتی گفته می شد دولت اوکراین از SDF برای اعزام نیرو درخواست کرده و فرماندهی این گروه نیز ؛ موافقت کرده است.

این نخستین باری نیست که رسانه های نزدیک به حکومت ترکیه چنین ادعایی را مطرح می کنند. پس از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و درجریان اشغال ساختمان کنگره توسط گروهی از هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین این کشور، رسانه های ترکیه ادعا کردند اعضای یگان های مدافع خلق (YPG)، گروه کرد سوری که هستۀ اصلی SDF را تشکیل می دهد، در این ماجرا نقش دارند.

کد خبر 28500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha