پاسخ وزیر اقتصاد اقلیم کردستان به مسرور بارزانی درباره درآمدهای نفتی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزیر اقتصاد اقلیم کردستان به اظهارات مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم مبنی بر اطلاع داشتن نامبرده از گزارش های شرکت حسابرسی دیلویت و مبلغ 350 میلیون دلاری که ماهیانه برای تأمین حقوق ماهیانه حقوق بگیران واکنش نشان داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، "آوات شیخ جناب نوری" در گفتگو با رسانه های حزب متبوعش جنبش تغییر، گفت: ما فقط از گزارش های شرکت دیلویت و 350 میلیون دلار پرداختی ماهیانه به حساب وزارت اقتصاد اقلیم کردستان اطلاع داریم.

اظهارات شیخ جناب در پاسخ به گفته اخیر مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان است که در یک کنفرانس خبری اعلام کرده بود وزیر اقتصاد اقلیم از میزان درآمدهای نفتی دولت اربیل اطلاع دارد.

یادآور می شود دیلویت یک شرکت حسابرسی آمریکایی است که از سال 2017 تاکنون، به طور مرتب اقدام به ارسال گزارش هایی درباره بخش نفت و گاز اقلیم کردستان می نماید.

یادآور می شود علی حمه صالح رئیس کمیسیون انرژی پارلمان اقلیم کردستان، دیروز پنج شنبه درباره درآمدهای حاصل از فروش نفت گفت: خزانه اقلیم کردستان در ماه فوریه 350 میلیون دلار حاصل از فروش نفت با قیمت خالص 28 دلار (پس از کسر هزینه تولید و انتقال) به دست آورده است.

این عضو جنبش تغییر تصریح کرد: نرخ پایین نفت اقلیم کردستان در حالی است که نفت کرکوک از طریق خط لوله اقلیم، با قیمت 96 دلار به فروش می رسد.

گزارش های سابق شرکت دیلویت نشان می دهد دو سوم درآمدهای نفتی اقلیم کردستان هزینه تولید و انتقال نفت و شرکت های محلی و خارجی و همچنین پرداخت بدهی ها و هزینه انتقال آن از طریق خاک ترکیه خواهد شد. پس از آن دولت اقلیم کردستان، اعلام کرد 60 درصد درآمد نفت هزینه تولید و انتقال آن خواهد شد.

کد خبر 28489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha