واکنش زیباری به حکم اخیر دادگاه عالی فدرال درباره ابطال ثبت نام مجدد از نامزدهای انتخابات

سرویس عراق و اقلیم کردستان - هوشیار زیباری عضو ارشد حزب دمکرات کردستان به حکم اخیر دادگاه عالی فدرال عراق درباره غیر قانونی بودن ثبت نام مجدد از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه الرابعه، هوشیار زیباری نامزد اصلی حزب دمکرات کردستان برای ریاست جمهوری عراق که توسط دادگاه عالی فدرال از گردونه رقابت ها کنار گذاشته شده است در توییتی نوشت: حکم اخیر دادگاه فدرال، در زمینه امکان ثبت نام مجدد از نامزدهای ریاست جمهوری براساس مصوبه نمایندگان مجلس و نه رئیس آن، متعادل تر و متوازن تر است.

زیباری افزود: اجازه بدهید منتظر بمانیم و شاهد شکسته شدن جمود سیاسی باشیم.

رئیس مجلس عراق ماه گذشته میلادی و پس از رد نامزدی هوشیار زیباری نامزد حزب دمکرات کردستان برای تصدی پست ریاست جمهوری آن کشور مجددا اقدام به ثبت نام نامزدهای جدید کرد. اما این اقدام اعتراض و شکایت برخی جریانات سیاسی را به همراه داشت. آنها بر این باور بودند که اقدام محمد حلبوسی رئیس مجلس عراق که به همراه مقتدی صدر با حزب دمکرات کردستان، ائتلاف سه گانه ای را تشکیل داده است با هدف جلوگیری از انتخاب مجدد برهم صالح رئیس جمهور کنونی عراق انجام گرفته است. حزب دمکرات در آن مرحله، اقدام به نامزد کردن ریبر احمد وزیر امور داخلی اقلیم کردستان برای ریاست جمهوری عراق کرد که با حکم امروز دادگاه عالی فدرال، نامزدی نامبرده کأن لم یکن تلقی می گردد. البته سران حزب دمکرات اعلام کرده اند در صورت اعلام فرصت جدید برای ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری، "ریبر احمد" را مجددا برای این پست نامزد خواهند کرد.

کد خبر 28369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha