تمرکز ترکیه بر عملیات نظامی در شمال عراق

سرویس جهان-نشریه آمریکایی المانیتور با اشاره به ادامه حملات هوایی ترکیه در اقلیم کردستان در سال جدید، نوشت: این مسئله نشان دهنده ادامه تمرکز عملیات نظامی ترکیه علیه پ.ک.ک در شمال عراق است.

به گزارش کردپرس حملات هوایی ترکیه در مناطق مسکونی و روستایی اقلیم کردستان عراق در سال جدید میلادی همچنان ادامه دارد. نشریه آمریکایی المانیتور در تحلیلی پیرامون عملیات نظامی ترکیه در خاک اقلیم کردستان عراق نوشت: آنکارا در سال جدید عملیات نظامی خود در شمال عراق را که از سال ۲۰۲۰ آغاز کرده بود، همچنان ادامه می دهد. این نشریه نوشت: پیگیری این حملات نشان می دهد که در سال جدید میلادی نیز بیشتر روی خاک اقلیم کردستان عراق تمرکز دارد اما حملات پراکنده ای نیز علیه نیروهای کرد در سوریه صورت می گیرد.

المانیتور پیش‌بینی کرده است حملات هوایی ترکیه علیه کردها در سال جاری بیشتر در خاک اقلیم کردستان متمرکز شود.

گروه بین‌المللی بحران نیز در آخرین گزارش خود از تمرکز شدید عملیات نظامی ترکیه علیه پ.ک.ک در خارج از خاک ترکیه به ویژه در شمال عراق خبر داده است. این موسسه گفته است درگیری میان ترکیه و پ.ک.ک در داخل خاک ترکیه به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده کرده است و ترکیه قصد دارد مقابله با نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه را در خارج از مرزهای خود به ویژه در شمال عراق متمرکز کند.

این اندیشکده میزان تلفات جنگ میان پ.ک.ک و ارتش ترکیه را از سال ۲۰۱۵ تاکنون حدود ۵۰۰۰ تن برآورد کرده است.

کد خبر 28340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha