یک هیئت از اقلیم کردستان در گفت‌وگوی راهبردی عراق و آمریکا شرکت می‌کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از نمایندگان حزب دمکرات کردستان از مشارکت یک هیئت کُرد در گفت و گوی راهبردی قریب الوقوع میان عراق و آمریکا درباره روابط دو کشور خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری الاخباریه، بشار کیکی، عضو مجلس نمایندگان عراق از حزب دمکرات کردستان (پارتی) در یک اظهار نظر تلویزیونی اعلام کرد که در گفت و گوی راهبردی میان عراق و آمریکا که قرار است در اواسط ماه آینده میلادی برای بررسی روابط میان دو کشور انجام شود، یک هیئت از اقلیم کردستان نیز شرکت خواهد کرد.

این نماینده حزب دمکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی همچنین تاکید کرد که دولت فدرال عراق مسئولیت حل و فصل بحران مالی و پرداخت حقوق کارمندان را بر عهده دارد و مجلس نمایندگان نیز با هر گونه تعرض به حقوق آنها مخالف است.

کیکی ضمن هشدار نسبت به این که عدم پرداخت بخشی از حقوق، دارای جنبه های منفی است و از نظر اقتصادی به شهروندان آسیب می رساند، تاکید کرد که اگر قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یابد، دیگر دولت عراق به کاهش حقوق کارمندان روی نمی آورد.

لازم به ذکر است که دولت آمریکا در یک نامه رسمی به دولت عراق، پیشنهاد انجام گفت و گوی راهبردی میان دو کشور در شهر بغداد در روزهای 10 و 11 ژوئن 2020 (21 و 22 خرداد 1399) با هدف دستیابی به تفاهم متقابل در رابطه با آینده همکاری امنیتی و اقتصادی دو جانبه را داده است.

در همین حال، متیو تولر، سفیر آمریکا در عراق نیز که هدف از گفت و گوی راهبردی میان دو کشور را همکاری در راستای تقویت روابط برای غلبه بر چالش های موجود برشمرده، روز گذشته در دیدار با مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان در شهر اربیل اعلام کرد که اقلیم در گفت و گوی راهبردی میان بغداد و واشنگتن شرکت می کند.

کد خبر 282689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha