کنوانسیون مونترو را به‌طور شفاف اجرا خواهیم کرد

سرویس ترکیه - مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که ترکیه تمام مفاد کنوانسیون مونترو را به‌طور شفاف اجرا خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه مداخلات نظامی پیش آمده در اوکراین را به عنوان «وضعیت جنگی» دانست و اعلام کرد که ترکیه به تمام مفاد کنوانسیون موترو در زمان جنگ پایبند است و آنها را به اجرا خواهد گذاشت.

چاووش اوغلو در مصاحبه ای با شبکه CNN ترکی ضمن ابراز خرسندی از تصمیم روسیه و اوکراین برای مذاکره در مرز بلاروس از احتمال برقراری این دیدار در روز دوشنبه خبر داد.

او گفت: «مکان مذاکره اهمیتی ندارد. بلکه آنچه مهم است، آغاز هرچه زودتر مذاکرات میان روسیه و اوکراین و برقراری آتش‌بس پایدار است. این بحران باید هرچه زودتر پایان پذیرد. دست کم باید گام اول را با برقراری آتش‌بس برداشت. بسیار خوشحالم که طرفین چنین تصمیمی گرفته‌اند. امیدواریم که مذاکرات فردا به آتش بس فوری منجر شود.»

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین از روند تخلیه هزار و 450 تن از شهروندان این کشور از اکراین خبر داد و گفت این کشور در تلاش برای انتقال 6 هزار و 600 شهروند دیگر خود از اوکراین است.

گفتنی است، بر اساس خبر آناتولی، چاووش‌اوغلو، با سرگئی لاوروف، همتای روس خود نیز به صورت تلفنی گفتگو کرد. آنها در این تماس در مورد برقراری آتش‌بس در اوکراین و وضعیت انسانی از جمله تخلیه اتباع خارجی از این کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

چاووش‌اوغلو همچنین با هلگا ماریا اشمیت، دبیرکل سازمان همکاری و امنیت اروپا نیز درباره روند آتش بس و تخلیه شهروندان خارجی از اوکراین گفتگو کرد.

کد خبر 28233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha