اختلاف بر سر انتخاب وزیر دفاع، حلبوسی و خنجر را به ترکیه کشاند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک منبع سیاسی عراقی اعلام کرد اختلاف محمد حلبوسی رئیس مجلس عراق و رئیس ائتلاف سیاده خمیس الخنجر به عنوان دو رهبر ائتلاف جریانات اهل سنت بر سر انتخاب وزیر دفاع، باعث شده است طرفین برای حل اختلافاتشان به ترکیه سفر کرده و در نشست با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و هاکان فیدان رئیس دستگاه اطلاعات این کشور شرکت کنند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، این منبع گفت: مذاکرات به طور اساسی درباره پست وزارت دفاع عراق بوده است و در روزهای اخیر، اختلافاتی بین جریانات اهل سنت عراق پیرامون انتخاب یک فرد مشخص برای این وزارتخانه بروز کرده بود.

یادآور می شود براساس عرف سیاسی در عراق، وزارت دفاع به یک شخصیت نظامی از میان عرب های اهل سنت واگذار می شود و وزیر کشور، عرب و شیعه خواهد بود.

این منبع همچنین افزود: رئیس مجلس عراق مایل است یکی از فرماندهان نظامی مشهور و نزدیک به خودش را به عنوان وزیر دفاع منصوب کند. این در حالی است خمیس الخنجر از نامزدی ناصر الغنام برای این پست حمایت می کند. همچنین گفته می شود احمد الجبوری مشهور به ابومازن از رهبران دیگر جریانات اهل سنت عراق نیز خواستار انتخاب مجدد جمعه عناد وزیر دفاع کنونی عراق برای یک دوره دیگر است.

منبع مذکور خاطرنشان کرد: اختلافات مذکور، باعث شده است حلبوسی و الخنجر با هدف دستیابی به راه حل هایی در تعامل با حامیان جریانات اهل سنت و مدیریت کننده ائتلاف بین آنها به ترکیه سفر کنند. به گفته این منبع، طرفین قبل از سفر به ترکیه، از قطر دیدار کرده بودند.

کد خبر 28183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha