رفع مشکل اشتغال جوانان با رونق منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان

سرویس کردستان - نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: آغاز عملیات منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان موجب رونق گرفتن این مناطق و به دنبال آن ایجاد اشتغال برای جوانان این استان می شود.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در جلسه شورای اداری استان کردستان که با حضور سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در رابطه با آغاز عملیات منطقه آزاد و تجاری بانه و مریوان در سنندج برگزار شد، گفت: امید است که برکت این کار مشمول همه مردم به ویژه جوانان که چشم به کارهای عمده در کردستان دارند، شود.

وی با اشاره به روایتی از امام هفتم، به 3 نکته که انسان را به هلاکت می رساند و شکست می دهد، اشاره کرد و افزود: پیمان شکنی، اولین امری است که موجب شکست انسان می شود؛ لذا کسی که وظیفه ای را برعهده می گیرد باید همه خود را صرف آن کندتا به درستی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، رها شدن سنت را نکته دوم شکست انسان عنوان کرد و اظهار کرد: انسان و مسئولان باید جایگاه خود را بداند و با بهره‌گیری از مسئولیت خود در راه رفاه مردم گام بردارند.

وی ادامه داد: تفرقه افکنی، سومین عامل شکست انسان بوده،‌که مصداق این نکته در دنیای امروز تک رویی است که سیستم و دستگاه را متوقف می کند.

ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان مساله کولبری را سامان می‌بخشد

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این جلسه بیان کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان بسیاری از مشکلات در حوزه اشتغال و از جمله مساله کولبری در کردستان را سامان می‌بخشد.

ماموستا فایق رستمی با بیان اینکه دین اسلام بر چهار اصل مهم مشورت، مساوات، عدالت و توسعه و عمران استوار است، بیان کرد: خداوند هیچ پیامبری را مبعوث نکرده مگر اینکه قبل از آن چوپانی کرده باشد و این به خاطر این است که به حق و حقوق تمام موجودات احترام بگذارند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف نظامی، امنیتی، علمی و غیره نمونه بی‌نظیری در جهان است، گفت: اما همانگونه که امنیت را به عنوان اصل مهم مورد توجه قرار می‌دهیم امنیت معیشتی مردم نیز باید مورد توجه قرار گیرد و راه رسیدن به یک امنیت جامع دستیابی به توسعه اقتصادی است.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه حضور پررنگ فعالان اقتصادی و نخبگان و همکاری مسوولان می‌تواند اهداف پیش روی اجرای منطقه آزاد را تحقق بخشد، اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم در منطقه آزاد از ضرورت‌های مهمی است و تحقق آن می‌تواند رونق اقتصادی در استان را تسهیل کند.

ماموستا رستمی افزود: دریاچه زریوار مریوان هم می‌تواند ظرفیت بسیار عظیم گردشگری و اقتصادی باشد اما متاسفانه عدم توجه به این ظرفیت ارزشمند موجب مرگ تدریجی آن در سال‌های گذشته شده و الان نفس‌های آخر را می‌کشد.

وی ادامه داد: وجود گیاهان دارویی از دیگر ظرفیت‌های مهم در استان کردستان است که می‌توان با جذب سرمایه‌گذار زمینه رونق اشتغال را فراهم کرد.

امام جمعه سنندج یادآور شد: ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان بسیاری از مشکلات در حوزه اشتغال را رفع می‌کند و موضوع کولبری بعنوان دغدغه اصلی مردم و مسوولان سامان خواهد یافت.

ماموستا رستمی بیان کرد: خانواده‌هایی در کردستان چندین نفر تحصیلکرده بیکار دارند، بیکاری یکی از مشکلات جدی جوانان این استان است که باید برای رفع آن به درستی چاره‌اندیشی شود.

کد خبر 28182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha