بازپس‌گیری ۳۲۷ هکتار از اراضی ملی کرمانشاه

سرویس کرمانشاه - دادستان کرمانشاه از بازپس‌گیری ۳۲۷.۵ هکتار از اراضی ملی در استان خبر داد و گفت: بیشترین زمین‌های اعاده شده مربوط به منابع طبیعی با ۲۴۸ هکتار و پس از آن ۵۲ هکتار از اراضی زراعی بوده است.

به گزارش کردپرس؛ «شهرام کرمی» در تشریح آخرین وضعیت اعاده اراضی ملی استان به وضع سابق اظهار کرد: براین اساس طی سال‌جاری با تشکیل ۶ جلسه شورای حفاظت از اراضی و حفظ حقوق بیت المال در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی و حفاظت از اراضی و منابع طبیعی برنامه ریزی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این نشست ها، موانع و مشکلات پیش روی اقدامات اجرایی به منظور مقابله با پدیده زمین خواری، دخل و تصرف و تغییر کاربری اراضی زراعی، منابع طبیعی، اوقافی، محیط زیست، راه و شهرسازی، حریم رودخانه ها و بنیاد مسکن بررسی و برای رفع آنها دستورات لازم داده شد.

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه طی سال‌جاری ۸۹۶ پرونده تصرف و تغییر کاربری اراضی در دستگاه قضایی تشکیل شده است، اعلام کرد: حدود ۴۱۸ فقره از این پرونده ها متعلق به منابع طبیعی و ۳۹۹ فقره مربوط به اراضی زراعی بوده است.

وی بااشاره به رسیدگی فوری به بسیاری از این پرونده ها، افزود: جمعا از تعداد کل ۸۹۶ پرونده، ۷۴۶ فقره از آنها مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این راستا تعدادی هم از متخلفین و زمین خواران در استان دستگیر شده اند، عنوان کرد: جمعا حدود هزار و ۶۸ نفر در این رابطه تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند که بیشترین تعداد مربوط به تغییر کاربری اراضی با ۸۳۷ نفر بوده است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۴ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی و با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل شده است.

کد خبر 28181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha