از روسیه می خواهیم در اسرع وقت حمله به اوکراین را متوقف کند

سرویس ترکیه - HDP با انتشار بیانیه ای از روسیه خواست تا هرچه زودتر جنگ علیه اوکراین را متوقف کند.

به گزارش کردپرس، حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با انتشار بیانیه ای در واکنش به حملات روسیه به اوکراین، ضمن درخواست توقف جنگ از روسیه، از حکومت ترکیه نیز خواست تا مسئولیت های خود را بر اساس کنوانسیون مونترو به جای آورد. HDP همچنین از آغاز هرگونه گفتگو بین طرفین جنگ برای حل مسئله و رسیدن به صلح، اعلام حمایت کرد.

در این بیانیه که با امضای هیأت مرکزی تصمیم گیری و اجرائی HDP در سایت رسمی این حزب منتشر شد، آمده است:

«تنش بین اوکراین و روسیه از سال 2014، همراه با تحولات امروزی، در را به روی یک جنگ و فاجعه بزرگ باز کرده است. آنچه که اکنون در اوکراین اتفاق می افتد نه تنها تنش بین دو کشور همسایه، بلکه آخرین حلقه مبارزه قدرت بین ناتو و روسیه است.

ما به صراحت مداخله نظامی روسیه را که نقض قوانین بین المللی است، رد می کنیم. ما از دولت روسیه می خواهیم با پایبندی به توافق مینسک، عملیات نظامی خود را متوقف کند و مسیرهای مذاکره را باز بگذارد.

ما از دولت اوکراین می‌خواهیم رفتاری را که باعث افزایش تنش بین دو بلوک می‌شود، کنار بگذارد و از برقراری گفتگو بین اوکراین و روسیه حمایت می کنیم.

از سوی دیگر، ما از حکومت حزب عدالت و توسعه (AKP) می‌خواهیم که تمام اختیارات و مسئولیت‌های خود را آنگونه که در کنوانسیون مونترو برعهده او نهاده شده است، بدون هیچ ملاحظه ای به جای آورد.

ما از نهادهای بین المللی به ویژه سازمان ملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا می خواهیم که برای محافظت از غیرنظامیان و پیشگیری از وقوع تراژدی های انسانی وارد عمل شوند.»

کد خبر 28095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha