عضو چارچوب هماهنگی: در صورت ادامه اختلاف بین کردها، در جلسه انتخاب رئیس جمهور شرکت نمی کنیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد چارچوب هماهنگی جریانات شیعه تأکید کرد در صورت عدم توافق احزاب کرد درباره انتخاب یک نامزد واحد برای پست ریاست جمهوری، در جلسه انتخاب رئیس جمهور در مجلس عراق، شرکت نخواهند کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "عارف الحمامی" در این باره گفت: در صورتی که توافقات و تفاهماتی در میان جریانات سیاسی کردها به دست نیاید و آنها درباره یک شخصیت واحد مورد توافق برای پست ریاست جمهوری به توافق نرسند برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهور در مجلس عراق، دشوار خواهد بود.

الحمامی تأکید کرد: در حال حاضر توپ در زمینه احزاب کرد، به ویژه اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان است و آنها باید درباره حضور در بغداد با یک نامزد واحد به توافق برسند.

این عضو ائتلاف دولت قانون تصریح کرد: پس از توافق این دو جریان، درباره یک شخصیت سیاسی کرد، شخصیت نامبرده به سایر جریانات سیاسی معرفی و درباره وی توافق می شود و سپس وی برای کسب پست ریاست جمهوری انتخاب می شود.

عارف الحمامی در پایان تأکید کرد: ادامه اختلافات و تنش ها بین کردها درباره نامزد پست ریاست جمهوری باعث خواهد شد چارچوب هماهنگی و اکثر جریانات سیاسی از حضور در جلسه انتخاب رئیس جمهور خودداری کنند.

کد خبر 28056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha