وکلای دیاربکر از اتهام استفاده از عبارات «کردستان» و «نسل کشی ارمنیان» تبرئه شدند

سرویس ترکیه – اعضای کانون وکلای دیاربکر که به خاطر کاربرد عبارات «کردستان» و «نسل کشی ارمنیان» محاکمه شده بودند، از اتهامات خود تبرئه شدند.

به گزارش کردپرس، دادگاهی در ترکیه وکلای کانون وکلای دیاربکر را که به خاطر به کار بردن عبارات «کردستان» و «نسل کشی ارمنیان»، به اتهام «اهانت به ملت ترک» محاکمه شده بودند، تبرئه کرد.

به نوشتۀ اورنسل، دادگاه دیاربکر تمام 9 متهم این پرونده ، از جمله ناهید ارن رئیس کانون وکلای دیاربکر و احمد اوزمن رئیس پیشین این کانون را بی گناه شناخت.

این افراد بر اساس گزارش ها و بیانیه های مطبوعاتی که در فاصلۀ سال های 2016 تا 2018 امضا کرده بودند محاکمه شدند. این بیانیه ها یا در سالگرد نسل کشی ارمنیان صادر شده بودند یا در محکومیت تعلیق موقت یک نماینده که در نطق خود واژۀ «کردستان» را به کار برده بود.

لازم به ذکر است ترکیه نسل کشی ارمنیان در سال 1915 را یک اتهام بی اساس می داند و ادعا می کند در این سال صدها هزار ارمنی و ترک در درگیری های قومی کشته شده اند و این رویداد هم نتیجۀ جانبداری ارمنی ها از روسیه بوده است. در همین حال، حکومت ترکیه که مواضعش در قبال کردها و مسألۀ کرد در چند سال گذشته تغییراتی داشته است، در وضعیت کنونی به واژۀ «کردستان» حساس است و کاربرد آن به ویژه در پارلمان این کشور جنجال های متعددی برانگیخته است.

کد خبر 28010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha