رفع بی سرو صدای تحریم تسلیحاتی انگلیس علیه ترکیه

سرویس جهان- بر اساس گزارش دو رسانه اروپایی، انگلیس تحریم های تسلیحاتی علیه ترکیه را که به دلیل حمله به کردهای سوریه در سال 2019 وضع شده بود بر داشته است.

به گزارش کردپرس، دو رسانه نوردیک مانیتور سوئد و دیلی اکپرس انگلیس از برداشته شدن تحریم های تسلیحاتی انگلیس علیه ترکیه خبر داده اند که در سال 2019 به دلیل حمله ترکیه به دو شهر کردنشین گری یپی و سری کانی وضع شده بود.

به گزارش کردپرس، برخی کشورهای غربی مانند انگلیس، آلمان و هلند در سال 2019 و در اعتراض به عملیات نظامی ترکیه علیه کردهای سوریه دادن مجوز فروش اسلحه به آنکارا را معلق کردند. اکنون دو نشریه نوردیک مانیتور سوئد و دیلی اکسپرس انگلیس از لغو بی سر وصدای این تحریمها علیه ترکیه از سوی انگلیس خبر داده اند.

نوردیک مانیتور همچنین از اذعان برخی مقامات ترکیه به لغو تحریم های تسلیحاتی انگلیس علیه آنکارا خبر داده است. بر اساس گزارش دیلی اکسپرس، انگلیس به شرط استفاده نکردن ترکیه از این تجهیزات در شمال سوریه، صدور مجوز فروش آنها به ترکیه را از سر گرفته است.

نوردیک مانیتور همچنین از لغو مشروط ممنوعیت فروش سلاح از سوی آلمان به ترکیه خبر داده است.

این نشریه همچنین از مذاکرات ترکیه با کشورهای دیگری مانند نروژ، فنلاند و سوئد برای برداشتن بی قید و شرط تحریم های تسلیحاتی علیه ترکیه خبر داده است.

کد خبر 27971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha