عضو فراکسیون دولت قانون: اقلیم کردستان، به قانون بودجه پایبند نبوده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو فراکسیون دولت قانون در مجلس عراق تأکید کرد اقلیم کردستان به بندهای قانون بودجه سال 2021 درباره واگذاری درآمدهای نفتی به بغداد پایبند نبوده است و مجلس درصدد محاسبه متخلفان درباره اجرای قانون بودجه است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "محمد راضی" در این باره گفت: قانون بودجه سال 2021 اقلیم کردستان را ملزم به واگذاری کلیه درآمدهای ناشی از فروش نفت به خارج از عراق به دولت مرکزی می نماید. این در حالی است که اقلیم کردستان به اجرای این بندها از قانون بودجه سال گذشته پایبند نبوده است.

محمد راضی، افزود: دولت آتی عراق باید اموالی را که دولت اقلیم کردستان به دولت مرکزی بدهکار است پس بگیرد. از سوی دیگر، مجلس درصدد محاسبه کلیه کسانی است که کوتاهی آنها در زمینه عدم اجرای بندهای قانون بودجه سال گذشته به اثبات رسیده است.

این عضو فراکسیون دولت قانون تصریح کرد: اقلیم کردستان، جزئیات حساب های مالی مربوط به صادرات نفت در سال گذشته را اعلام نکرده است. به همین دلیل، اقلیم کردستان به تلاش هایش برای دستیابی به نتیجه در زمینه میزان درآمدهای مذکور و انجام اقدامات لازم درباره مقصران این امر، ادامه خواهد داد.

کد خبر 27960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha