اظهارات زیباری درباره دادگاه فدرال، خطرناک و مردود است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو سابق ائتلاف فتح در مجلس عراق تأکید کرد اظهارات هوشیار زیباری نامزد رد صلاحیت شده ریاست جمهوری علیه دادگاه عالی فدرال و احکام آن، "خطرناک و مردود" است و باید در مقابل آن ایستاد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "فاضل الفتلاوی" در این باره گفت: دادگاه عالی فدرال معیار و تنها طرفی است که با موافقت کلیه جریانات حاضر در مجلس، درباره دیدگاههای مختلف جریانات سیاسی حکم نهایی صادر خواهد کرد و احکام این دادگاه، قطعی و برای همگان الزام آور است.

الفتلاوی افزود: اظهارات زیباری علیه دادگاه عالی فدرال و متهم کردن آن به حضور چهار شخص وابسته به "شبه نظامیان و گروههای مسلح" موضوع مردود و بسیار خطرناکی است و مجلس و فراکسیون های سیاسی باید مواضع یکپارچه ای در محکومیت حملات به دستگاه قضایی و تأکید بر ضرورت احترام به آن و پایبندی به کلیه تصمیمات دادگاه فدرال اتخاذ کنند.

عضو ائتلاف فتح همچنین گفت: همه جریانات سیاسی با وجود اختلاف نظرشان از کلیه احکام دادگاه عالی فدرال استقبال و حمایت کرده اند و احترام به دستگاه قضایی نشان دهنده استحکام حاکمیت و روش دمکراتیک آن است.

یادآور می شود هوشیار زیباری نامزد رد صلاحیت شده ریاست جمهوری عراق روز گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: قضات دادگاه عالی فدرال، بعثی و از سوی کمیته مبارزه با فساد و تحقق عدالت، متهم هستند. همچنین برخی از آنها با کمک گروههای شبه نظامی و گروههای مسلح، مذهبشان را از اهل سنت به تشیع تغییر داده اند.

کد خبر 27945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha