کشف ۱۰۴ قلم داروی دامپزشکی تاریخ مصرف گذشته در قروه

سرویس کردستان- سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان قروه از کشف 104 قلم داروی دامپزشکی تاریخ مصرف گذشته در یکی از داروخانه های سطح شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگر کردپرس، پویا علی محمدزاده بعد از ظهر امروز دوشنبه با بیان اینکه در راستای اجرای طرح ملی رصد و پایش دارو، واکسن و مواد بیولوژیک، بیان کرد: در بازدیدهای مستمر و سرزده از مراکز درمانی و داروخانه های دامپزشکی در ماه گذشته، تعداد 104 قلم داروی تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط شد.

به گفته او این 104 قلم دارو از 15 نوع داروی دامپزشکی است که در میان اقلام کشف شده داروهای فاقد هویت، غیرمجاز و فاقد شماره بچ و داروهایی که تاریخ مصرف آن ها منقضی و توسط مسئول فنی داروخانه در محلی از داروخانه مخفی شده بود، وجود داشت.

محمدزاده با اشاره به عوارض نهایی استفاده از اینگونه دارو و مکمل های تاریخ مصرف گذشته، عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی دامپزشکی، پیشگیری و ممانعت از عوامل تهدید علیه بهداشت عمومی است که در همین راستا و در بازدید از یک داروخانه دامپزشکی در قروه، داروهایی که قیمت مصرف کننده آن مخدوش شده بود و همچنین شماره بچ دارو و شماره بچ فاکتور تعدادی از اقلام دارویی مطابقت نداشت، جمع آوری شد./

کد خبر 27866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha