انتقاد هوشیار زیباری از اعضای دادگاه فدرال عراق به دلیل رد صلاحیتش

سرویس عراق و اقلیم کردستان - هوشیار زیباری عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات و نامزد رد صلاحیت شده این حزب برای ریاست جمهوری عراق توسط دادگاه عالی فدرال از قضات دادگاه مذکور انتقاد و آنها را به "سقوط به دیگ سیاست" متهم و ادعا کرد: درباره مسائل براساس سفارش صاحبان قدرت، تصمیم می گیرند.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس کورد، هوشیار زیباری در مطلبی که در روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن منتشر شده است نوشت: حکم تاریخی دادگاه عالی فدرال به این معنی است که شهروندان مجرم هستند حتی اگر برائتشان به اثبات رسیده باشد. همچنین اثبات کرد که احکام سیاسی دستگاه قضایی و دادستانی به اشتباه صادر کرده اند برای محروم کردن شهروندان از اعمال حقوق سیاسی شان کافی است.

زیباری افزود: ادعای عمل دادگاه عالی فدرال به قانون اساسی، فقط برای فریب افکار عمومی داخلی و دورویی در سطح بین المللی است. به همین دلیل، هیچ شخص مظلوم و ستمدیده ای نمی تواند حق خودش را مطالبه کند.

نامزد رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری عراق همچنین گفت: تردیدی نیست که رأی مجلس عراق برای سلب اعتماد از من، یک رأی و اقدام سیاسی بود. زیرا کمیسیون مبارزه با فساد عراق، مرا از کلیه اتهامات مطرح شده علیه من تبرئه کرده بود.

یادآور می شود دادگاه عالی فدرال عراق 13 فوریه جاری حکم به رد صلاحیت هوشیار زیباری نامزد انتخابات ریاست جمهوری عراق داد.

کد خبر 27822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha