تکرار ادعای مبارزه با تروریسم از سوی خلوصی آکار در دیدار با مقامات اقلیم کردستان

سرویس ترکیه - خلوصی آکار وزیر رفاع ترکیه در دیدار با نیچروان بارزانی و مسرور بارزانی ادعاهای پیشین ترکیه درباره مبارزه با تروریسم و ایجاد صلح و ثبات در منطقه را تکرار کرد.

به گزارش کردپرس، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان با نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان و مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان، همچنین با فواد حسین وزیر امور خارجه عراق دیدار و گفتگو کرد.

به نوشته آناتولی ترکی، آکار در دیدار با نیچروان بارزانی با تکرار سخنان پیشین خود درباره تأمین صلح و ثبات در منطقه، بر اهمیت همکاری با دولت اقلیم کردستان و عراق برای مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

خلوصی آکار همچنین با مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان دیدار کرد. در این دیدار طرفین درباره توسعه روابط چند جانبه ترکیه و اقلیم کردستان و همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم به گفتگو پرداختند.

آکار در دیدار با فوآد حسین نیز ادعاهای پیشین خود درباره مبارزه با تروریسم در خاک کردستان عراق را تکرار کرد.

این در حالی است که عملیات نظامی ترکیه در شمال کردستان عراق و شمال سوریه غیرنظامیان بسیاری را قربانی کرده و باعث کوچ اجباری مردم از صدها روستای این مناطق شده است.

گفتنی است، آژانس خبری آناتولی به عنوان رسانه رسمی حکومت ترکیه، به جای استفاده از دولت اقلیم کردستان، از عبارت «دولت کرد شمال عراق» استفاده کرد.

کد خبر 27758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha